Møt Ove-Kenneth: Engasjert og stolt trener i Haugerud IF

«Jeg er stolt av å være en del av Haugerud IF, for klubben har en fin filosofi og kultur, og dette vil jeg bidra til så godt jeg kan». Det sier Ove-Kenneth Nilsen som virkelig har vært med på å bringe noe nytt inn i Haugerudidretten. Møt Ove-Kenneth i denne filmen.

Ove-Kenneth er en av de dyktige og ivrige trenerne som driver capoeira-aktivitet flere kvelder i uka i kjelleren på Haugerudhallen. Han i forteller i filmen at capoeira er en blanding av kampsport, dans, akrobatikk, musikk og lek. Capoeira kommer fra Brasil, og nå er dette et tilbud også til oss som bor på Haugerud/Trosterud.

Se filmen om Ove-Kenneth og capoeira her.

«Det som er så bra med Haugerud IF er at klubben tenker litt utenfor boksen og inkluderer idretter utenom de tradisjonelle», sier Ove-Kenneth. «Å undervise i capoeira er min måte å gi noe tilbake til området på». I capoeira er det plass til alle, de yngste er fra fem-seks år, og de eldste har vært over sytti.

«Man blir ikke redd for å synge med den stemmen man har eller å slå hjul selv om man er voksen», sier Ove-Kenneth på filmen – og viser hvor myk og smidig en capoeira-utøver kan være.