Utleieregler

Generell regel når man ikke har avtalt å betale for vask: Huset skal se ubrukt ut for de neste som kommer. Rommene skal være så rene og ryddige at neste leietaker kan ta huset i bruk uten å måtte rydde og vaske først. Dette er forutsetningen for at klubbens egne grupper kan bruke lokalene gratis og at vi kan holde lave utleiepriser. Ansvarlig leietaker må være minst 23 år gammel.

Regler for bruk av klubbhuset:

  • Ansvarlig leietaker må være minst 23 år gammel.
  • Alle ting som leietaker har tatt med til klubbhuset, skal fjernes av leietaker etter endt leieperiode.
  • Alle søppelbøtter skal tømmes i sorte søppelsekker. Det er spesielt viktig at matrester blir fjernet.
  • All mat skal fjernes fra kjøleskapene. Disse skal være tomme når neste leietaker kommer.
  • Alt søppel skal kastes i søppelkassene som står nede på veien ved innkjøring til klubbhuset.
  • Klubbhuset er røykfritt. All røyking skjer utendørs. Vennligst ikke kast sneiper på området.
  • Bord og stoler skal settes på plass slik de sto da leietaker overtok lokalene.
  • Stolene skal settes opp på bordene.
  • Alt av dekketøy og kjøkkenutstyr kjøres i vaskemaskin og settes tilbake i skap og skuffer.
  • Benkeplater og kjøleskap skal tømmes og vaskes.
  • For dem som leier uten å betale for vask: Gulv vaskes om det er tilsølt eller møkkete. Dette gjelder også gulvet i inngangspartiet, om nødvendig. Huset skal se ubrukt ut for de neste som kommer. Rommene skal være så rene og ryddige at neste leietaker kan ta huset i bruk uten å måtte rydde og vaske først. Dette er forutsetningen for at klubbens egne grupper kan bruke lokalene gratis og at vi kan holde lave leiepriser.
  • Når man bestiller leie med vask, inkluderer dette ikke vask av tak og vegger som skyldes uforsiktig bruk av huset. Tak og vegger skal renses for teip-rester.
  • Vinduene skal lukkes og gardinene skal trekkes for.
  • Pass på at ytterdør/ene er låst etter bruk.
  • Husk å plukke opp eventuell søppel og sigarettsneiper utenfor klubbhuset. Vi ber om at man ikke bruker konfetti. Om man likevel gjør det, må alle smålapper plukkes opp, inne og ute.
  • Huset skal være ryddet innen kl. 12 dagen etter at man har hatt døgnleie.
  • Hvis ting blir ødelagt, SKAL utleier (Mona) ha beskjed.
  • Alt som blir ødelagt eller skadet utover normal slitasje, skal erstattes av leietaker.
  • Klubben har alt-i-ett-forsikring på hus og inventar. Ved innbrudd eller andre skader vil klubben melde inn dette til forsikringsselskapet. Hvis leietakere oppbevarer eller setter igjen spesielt verdifulle ting i klubbhuset uten tilsyn (elektronisk utstyr, drikkevarer, dyr mat osv.), er klubben ikke ansvarlig for eventuelle skader som forsikringen ikke dekker, for eksempel ved innbrudd.
  • Passord til internett på klubbhuset er: haugerudif1970. Må ikke spres unødvendig.
  • Vipps-kode for å sende leiebeløp: 108696

Vi ønsker dere et trivelig arrangement på klubbhuset vårt. Takk for at dere valgte å leie Haugerud I. F. sitt klubbhus, velkommen tilbake!

Kalender for klubbhuset:

https://haugerudif.getshop.com/

Last ned «Regler ved leie av klubbhuset til Haugerud IF – mai 2018»