Strålende Gatefest ved Trosterudvillaen

En strålende dag. En fin opplevelse. Alt klaffet da folket på Trosterud og Haugerud møttes til Gatefest sist søndag i området rundt Trosterudvillaen. Det fine været bidro til at mange la søndagsturen innom Gatefesten.

Dette var det andre året med gatefest i nærmiljøet på Trosterud og Haugerud. Det var gjort en liten vri sammenlignet med året før. Denne gangen var all aktivitet samlet i og rundt Trosterudvillaen, det flotte midtpunktet i området vårt. På den måten ble det lettere for publikum å få oversikt over alt som skjedde, og alle bidragsyterne fikk følelsen av å være del av et større arrangement.

Antall besøkende var det umulig å telle, men det var mange! PR for arrangementet hadde nådd fram til mange, og det fine været var siste faktor som bidro til å lokke folk ut og bort til Trosterudvillaen. Der var det både underholdning, mat, aktivitet og gode naboer å finne.

Alle var der, som et heter. Mange slags bidrag skapte et variert program. Speiderne og menigheten var der, de fleste av de politiske partiene, venneforeningen og dugnadsgjengen rundt Trosterudvillaen, Dr. Dedichens grønne torg holdt åpent i drivhuset, Haugerud IF inviterte til å prøve bl.a. fotball, capoeira, sjakk og badminton, og Judoklubben inviterte folk til en omgang på matta. Bydelen og Områdeløftet var der, det samme var årets TV-aksjon til inntekt for UNICEF. Og enda flere.

På scena ledet Carsten Schuerhoff publikum gjennom et variert program med bl.a. opptredener av Tut og Blæs, Haugerud strykeorjester, Tore Thomassen danseren Daniella. Dagen ble startet med gudstjeneste og barnedåp i det som må være landets flotteste kirkerom; hagen på Trosterudvillaen. Siden var det formell åpning med appell fra UNICEF og årets TV-aksjon som skal samle inn penger til utdanning for barn som vokser opp i områder med krig og konflikt.

Takk til alle som bidro til at variert program og en hyggelig dag og takk til alle som sluttet opp om arrangementet og virkeliggjorde mottoet for dagen: Trosterud og Haugerud – det er her vi bor, det er her vi trives!

Bildene taler for seg selv.