Aktiv lagspillhelg for Haugerud 1-2 november

Haugerud hadde 7 lag i sving i lagspillet i helgen, tre i aldersbestemt, tre i 2. divisjon og eliteserielaget. Alle kampene gikk i Oppsal Arena bortsett fra eliten som spilte i Mossehallen. Her er U13-2 laget med Karianne, Shakira, Andy, Theodor og Theodor sammen med laglederTerje.

I ungdomsklassene spilte to lag i U13 og et lag i U15. Det er mange nybegynnere på lagene og de spilte sine første kamper. Alle lagene viste kjempegod innsats og masse spilleglede. Vårt erfarne U13-1 lag spilte alle kampene uten tap og leder nå tabellen. Ingressfoto: Stine Jenssen.

I 2 divisjon gikk resultatene litt opp og ned. Her består et av lagene av kun ungdomsspillere som stadig får mer erfaring.

I eliteserien i Moss har lagleder Markus Haukebøe levert følgende rapport:

EliteserieMossElisaogToheed.jpg

Toheed og Elisa i aksjon i mixdouble mot Moss. Toheed svever høyt over banen!

Da er første runde i eliteserien gjort unna, og jeg må si at jeg er veldig tilfreds med det vi fikk til i helga.

Haugerud har de siste årene vært et klart nedrykkslag, og har de to siste årene berget plassen med så liten margin som overhodet mulig. Etter helgens innsats gror det frem en liten magefølelse på at vi i år har litt mer å gå på og kan klare oss med noe mer margin.

Cecilie og Toheed debuterte i Eliteserien og imponerte med bra spill og god spirit i sine første toppseriekamper. At begge klarte å lande seiere i debuten er imponerende. Ut over dette var de med å prege kampene med gode 3 settere som like godt kunne havnet i vår favør.

Damespillerne leverer jevnt meget sterkt, og fortsetter å være motoren i laget. Berit leverte det som kanskje er tidenes opphenting i sin DS2 mot Bygdø, der hun lå under 11-20 i første sett og allikevel kom tilbake for å vinne både settet og kampen.

Vår herreside har de siste årene vært akilleshælen, og det er 18 måneder siden sist vi vant en ren herrekamp. Denne helgen brøyt vi den dårlige trenden, og fikk tatt et par rene herreseiere. Ut over dette tok vi motstanderne til mange jevne 3 settere, som like godt kunne tippet i vår favør.

Til tross for at vi ikke fikk den helt store resultatmessige uttellingen, fikk vi vist oss fra en virkelig god side. Spesielt søndagens kamp mot Bygdø var lenge nervepirrende og hadde en rekke 3. settere, som dessverre ikke gikk vår vei. Dette er et lag som i fjor tok en pallplass, så dette lover godt for fremtiden.

Neste runde er i Kristiansand i starten av februar. Da møter vi mange av de lagene som vi forventer å være jevne mot.

Takk til hele laget for super innsats. Vi har sett hva vi skal trene på og gleder oss til fortsettelsen.

Hilsen Markus