Året ble avsluttet borte mot Pors

Da var det søndag og vi skal til Porsgrunn for å møte laget vi satt rekord mot i serieåpningen. Sesongen er nå halvspilt, og vi står med full pott i poengplukkinga. Kan Pors stoppe seiersrekka?

Stallen er allerede tynn og med skader, jobb og karantener så får vi rasket sammen 9 mann. Uten Lindberg, Aasvang,  Christer og Jokke de siste kampene har det gått litt tråere for Oslos kjekkeste, men samtidig har vi vunnet det som er av kamper på denne siden av jul og skal vel si oss fornøyde med første halvdel.

Gutta leverer kanskje ikke årsbeste i denne kampen mot Pors, men vi vinner solid 17-3.
Ihle gjør 7+3 og Sveen 1+5 som igjen gir stjerner. Magnus får siste stjernen!

hif-lillestrøm Upstaged
bildet er hentet fra kamp tidligere i sesongen

Oppsummerer denne første halvdelen med 6 ekstremt bra matcher i åpningen. Når vi har vært fulltallig så har det sett veldig bra ut. Men skader å andre ting har gjort at vi kun har trent 1 gang før pors på 3 uker og det bærer nok noe av de seneste resultatene preg av. Men vi er kjempefornøyd med hvordan vi har klart å motivere oss for kampene i år.

Må si jeg var positivt overrasket over østlandsserien i fjor, med gode arrangement og bra nivå. Er desverre litt skuffet i år. Ikke generelt med nivået, men at man møter lag med 6 mann, og generelt dårlig pr for østlandsserien.
Jeg skjønner at eneste innebandy-avisen vi har ikke dekker landets nest beste liga. Bare det å ha en oppdatert hjemmeside gjør noe med hvordan klubben ser ut på utsiden. Hvis østlandserien skal være attraktiv og komme å se på er det jobb å gjøre på det området. Misforstå meg rett, skjærer ikke alle over en kam, men husker første året vårt divisjonen for 6-7 år siden. Ajer var en av de morsomste bortekampene med mye folk med ytringer på tribunen og et bra arrangement. Det var gøy å spille på nye steder med lokal støtte for hjemmelaget. Og for all del sier ikke at vi er bedre enn noen på det området, men at vi alle har en oppgave for å gi ligaen ett godt navn. Forvente at lag møter med like drakter, musikk på oppvarming, kanskje 2 rekker burde være ett minimum å kreve av oss selv. Syns fortsatt Ajer, Holmlia og Øreåsen ligger på ett bra nivå- vi andre burde sette disse som eksempel på rammene rundt kampdager. Kanskje assisten kommer å dekker en kamp hvis vi gjør ligaen attraktiv, men det er først og fremst vårt ansvar.
Syns Pors absolutt gjorde en god figur igår på disse tingene.

Nok klaging:) vi ser frem mot avslutningen av sesongen og har fortsatt målsetningen i behold, så får vi se hva det ender med tilslutt. Veldig stolt av det vi drivet med om dagen gutta, dere er helt rå

– coach Kev