Basketfest i Haugerudhallen

-  Endelig fikk vi en skikkelig basketdag i Haugerudhallen. Fire kamper, god stemning, alt fungerte. Dette var en festdag for Haugerud Basket etter nesten to år med fram og tilbake på grunn av korona, sier en fornøyd basketleder, Dag Endal

–  Dette har vi ventet på i nesten to år nå. Både klubben og Haugerudhallen har vært klar i lengre tid, men koronareglene har lagt hindringer i veien. Nå på lørdag kunne vi endelig lage basketfest i full skala. Fire kamper på rekke og rad. Besøk av fire motstanderklubber. Spesielt hyggelig å ha besøk fra Tromsø Storm som må helt til Osloområdet for å kunne spille mot jevnaldrende i G19.

Basketlederen sier at klubben endelig også fikk testet vertskapsrollen. – Vi hadde dyktige folk i sekretariatet, vi holdt åpen kiosk hele dagen, og vi kunne endelig ha tilskuere på tribunen. Dette skal vi bygge videre på, lover Dag Endal. Han forteller at det blir et tett kampprogram framover siden mange kamper har blitt utsatt de siste to månedene. Disse skal nå settes opp på nytt, og sesongen er forlenget til mai for å kunne rekke alle serierunder.

–  Det hadde ikke gjort noe om vi hadde plukket noen flere poeng foran hjemmepublikummet vårt, men det lever vi godt med. Som ny klubb møter vi stort sett bare lag som har mer erfarne spillere og som har spilt sammen som lag mye lengre enn oss. Da er det ekstra hyggelig at for eksempel G14-laget vårt spilte jevnt med storklubben fra den andre sida av dalen, Ammerud.

Mer spennende kunne det ikke blitt. Da kampen var slutt, fikk Haugerud G14 to straffekast på stillingen 37-38. – Hadde vi skåret ett poeng, hadde det blitt uavgjort. Hadde vi tatt to, hadde vi vunnet kampen. Det holdt bare nesten, men vi er godt fornøyd med å spille jevnt med Ammerud, sier leder for Haugerud Basket, Dag Endal.

Bildealbumet nedenfor viser de fire Haugerudlagene i aksjon, G14, G19, G15 og J14.