Basketturnering med solskinn og stor innsats

Det ble en veldig hyggelig basketdag på Haugerud lørdag. Nymerket basketbane, tolv lag i aksjon, mange kamper, stor innsats og strålende sol hele dagen.

Vinnerlaget Knikks i yngste klassen; Hemet, Ryan og Anes, sammen med turneringsleder Jannis

Sommerprogrammet på Haugerud og Trosterud har vært allsidig. Lørdag 1. august var det klart for basketball-turnering. – Basketball er en ny idrett i Haugerud IF, sier lederen Dag Endal, – men det er en idrett som vi vil satse på og som vi tror har et stor potensial. Nå har vi hatt treninger to dager i uka hele sommeren, og snart er det tid for seriespill med også lag fra Haugerud.

For å stimulere interessen for basketball inviterte Haugerud IF til turnering for barn og ungdom lørdag 1. august. Rundt 40 deltakere, fordelt på tolv lag, møtte opp i strålende solskinn og til en helt nymerket streetbasket-bane i idrettsparken på Haugerud. Lagene ble delt inn i to klasser; eldre ungdom og yngre ungdom, og det tok nesten fire timer å komme gjennom alle kampene selv om det ble kjørt to kamper parallelt hele dagen.

Tre-mot-tre-basket er en kampform der man spiller to lag mot samme kurv og med regler som er litt forskjellige fra vanlig basket. Turneringen hadde både deltakere fra våre egne basketgrupper og fra andre steder i Groruddalen. Turneringsleder var hovedtrener i Haugerud IF Basket, Jannis Magulas. Han dømte også kamper sammen med Dimitri fra seniorlaget vårt, og Esan, Andreas, Janus og Adnan utgjorde sekretariat og var praktiske medhjelpere.

Vinnerlaget i eldtste klasse; HBBK , med Randdell, Michael og Mikko

I den yngste klassen var det laget “Knicks” med Hemet, Ryan og Anes som fikk førstepremien. I eldste klasse vant “HBBK” med Ranndell, Michael og Mikka; gutter som også spiller basket på Høybråten.

Men de tøffeste av alle denne gangen var jentene fra J15-laget vårt, Mili, Roza, Sheylin og xx. De stilte opp mot gutta og gjorde sine saker kjempebra! Vi har stor tro på gjengen med 15-årsjenter som trener sammen fast to ganger i uka nå. De er ivrige og fokuserte og lærer fort.

Nedenfor er et album med bilder fra basketturneringen.