Craptastic seier for våre unge rekrutter

Lørdag klokka tre(-ish) skulle våre unge fremadstormende rekrutter på ny iføre seg drakta. Denne gangen var den Lyn 2 som skulle stå på motsatt side, et lag som var ubeseiret så lang i sesongen - akkurat som oss. Hvordan artet herligheten seg?

Dersom du som leser ikke er interessert i overdrivelser, skitslenging eller generell pisspreik, kan du slutte å lese etter neste setning:
Haugerud2 – Lyn2 endte med 5-2 seier til hjemmelaget, etter perioderesultatene 3-1, 0-1, 2-0, skuddstatistikk 22-21 (11-7, 3-3, 8-11).

Etter å ha gått rett fra førstelagskampen, så var det strengt tatt et lite steg ned i tempo å se våre femtedivisjon-herrer ta imot Lyn 2. Andre periode var spesielt begredelig, og så egentlig ut som om den ble spilt under vann så lite action var det.

undervann går det tregt

Den nevnte spektakulært begivenhetsfulle andre perioden kunne skilte med intet mindre enn 6 hele skudd på mål, broderlig fordelt med 3 til hvert lag. Ikke kom her å si at innebandy ikke er publikumsidrett.
Takket være Terje, Bjørn, Tiril og Kristian som stilte med humoristiske betraktninger og smågodt ved sekretatiatbordet unngikk jeg å begå harakiri med å stabbe meg selv gjentatte ganger i øyet med penna for å slippe mer tortur – der jeg satt i sekretariatat uten mulighet til å rømme.

Overdriver jeg noe? Ja, muligens ørlitegrann…

Verdt å ta med seg fra kampen er at den nest beste idrettsutøveren som har emigrert fra Malmø-traktene, Olof “Mellberg” Mauritzson, leverte et øyeblikk en slags skjerming/klarerings-sekvens som kun kan sammenlignes med fot- og hoftearbeidet til Kevin Bacon i Footloose. Ihvertfall dersom Kevin Bacon hadde hatt strømbånd rundt begge knæra som begge slo til samtidig. Samtidskunst..

Morten hadde Heen senior som trofast supporter på sidelinja i dag, og ikke bare viste han frem Heen-finta, men i tillegg så holdt BÅDE Heen og skotten på å score (også i en og samme kamp folkens), for en dramaturgi!

Comeback-Colin med årets mål hadde ikke vært annet enn å forvente, men den gang ei, det spares nok til kampen mot Nes – når det virkelig trengs.

Tourette’s himself hadde en uvanlig stille kamp for ham å være, men var sammen med keeper-Lasse en viktig brikke i å hente inn seier’n i tredje periode – etter å ha vekket lagkamerater med sitt uetterlignelige brunsthyl om hvor ræva vi var i det andre periode ble blåst av.

Vår eminente kapten Bränd viste hele sitt usedvanlige og imponerende spekter av ferdigheter, med både to mål og gode intredener i begge ender av banen, ispedd random snubling i egne bein (nei, jeg tror ikke på historien din om at du ble felt), og å regelrett bomme på ballen på åpent mål.

Kevin virket selv misfornøyd med innsatsen sin, og har nok også hatt bedre kamper. Men så mørkt var det da ikke, selv om snurrefinta hans mister noe av sin sjarme når ballen faktisk ikke er med i finta, men isteden pipler bort til motstander.

Kevin back in the days
Her ser vi en ung og fremadstormende Kevin back in the days,
i det han viser Løkka right-fatnings-magi

Banens gigant var bortelagets Julia Johanesson, som både viste kylan og vant 99 av 100 dueller kampen igjennom, kudos!

Lagleder Iver, som selv ble lekt med i to perioder av overnevnte Johanesson, har valgt ut følgende av sine undersåtter for fremheving av type stjerner i boka:

***    Lasse
**    Stefan
*    Fredrik

Laglederen hadde forøvrig en seiletur i tredje periode som ikke er blitt sett maken til siden Aasvang den eldre la kølla på hylla. Nice!

Lasse var nok litt mentalt ujustert etter å ha vært klokkemester i førstelagets kamp, og var ikke helt på G tidlig i kampen. Vår eminente sisteskanse spilte seg derimot stort opp, og var stor i en tredje periode som fort kunne snudd resultatet på tavla.

Våre forward-venner Stefan og Fredrik viste tidvis sin klasse fremover på banen, og får fortjent stjerner i bokji fra sjefen sjøl – selv om nok også de har kamper de har vært mer fornøyd med.

Ny seier ble det i hvert fall, vi fortsetter seiersrekken, og vi beholder tabelltoppen.

Til slutt vil jeg rette en takk til Christer som steppet inn som dommer, når de oppsatte dommerne valgte å ignorere at de var satt opp til dømming.

Videre takker vi Lyn 2 for kampen, og ser frem mot neste andrelagskamp med spenning og forventning. Den spilles faktisk først 14.januar (!), og er mot Nes hjemme i Haugerudhallen i hva som tegner til å bli en seriefinale.

– supporter’n