Femti løp for Barnekreftforeningen

Tidlig i Haugerud IFs historie var det vanlig å ha lokale mosjonsløp. Nå er vi tilbake! Søndag arrangerte løpegruppa i klubben mosjonsløp til inntekt for Barnekreftforeningen. Nå kan det bli flere løp...

Det var sol og god stemning i Haugerudparken da små og store samlet seg til mosjonsløp søndag 11. september. Initiativtakerne Marte Haraldsen og Bjørn Serkved hadde lagt alt til rette for en fin opplevelse. To løyper var merket; 400 meter for barna og 2,5 kilometer for de voksne. De sprekeste tok like godt to runder i den lange løypa som gikk fra Haugerudparken. bort til Trosterudsenteret, tilbake langs Tvetenveien til Haugerud T, forbi senteret og kirka og til mål igjen i Haugerudparken.

Løpet hadde et viktig formål, i tillegg til trim og samvær. Størrelsen på deltakeravgiften var opp til hver enkelt deltaker, men minimum 100 kroner. Avgiften ble betalt direkte som bidrag til Barnekreftforeningen. Når dette skrives, har inntekten passert 10.000 kroner, og det kommer stadig inn penger.

Vi noterte alle aldersgrupper på startstreken, fra de minste på to-tre år og opp til godt voksne. Alle stilarter var representert, fra de veldig lettbente til dem som fullførte med stil, gående. Femkilometeren ble til og med avgjort i et spurtoppgjør mellom to sprekinger som fulgte hverandre som skygger hele løypa, i god avstand bakover til de neste.

Etter målgang vanket det medalje, bananer, YT proteinmelk fra Tine, saft og vann. Rundt 50 deltakere fullførte løpet; 20 barn og 30 voksne. Og mange hadde med seg egen heiagjeng som bidro til god stemning i Haugerudparken.

Takk til alle som gjorde dette til en flott trimopplevelse i parken og til alle som har gitt et bidrag til Barnekreftforeningen. Vil du også gi et bidrag, kan du klikke her.