Første runde i Eliteserien 29.-30. oktober

Eliteserien består av åtte lag hvorav Kristiansand BK, Bergen BK, Stavanger BK og Grimstad BK møttes til kamp i Bergen. I Oslo møtte Bygdø BK (ByBK), Sandefjord BK (SaBK) og Pillarguri BK (fra Otta) opp i Haugerudhallen for å fighte for de første poengene mot Haugeruds nyopprykkede elitelag. Denne runden spilte Thomas Malm, Johannes Imset, Rune Fartum, Lars Harald Ersland, Alexander Drzewiecki, Ingunn Østhassel, Kari Berntsen, Terese Owesen og Charlotte Aase for Haugerud.

Lørdagens første kamp ble spilt mot Sandefjord, et sterkt lag som gjennom tidene har 23 seire i lagserien. Kampen ble tøff fra start og selv om blant annet 1. damesinge og 1. mixdouble var kamper som kunne ha tippet i vår favør, stakk SaBK av med seieren i alle kampene untatt i 2. damesingle.

Etter pausen var det klart for kamp mot Pillarguri. Enkelte endringer ble gjort i vår lagoppstilling, men det hjalp ikke mye og etter at fem singler var spilt, hadde vi igjen kun fått med oss 2. damesingle. Så begynte det imidlertid å gå Haugeruds vei. Både Terese og Kari og Rune og Lars slo til i double, og det var nære på at Thomas og Johannes også trakk det lengste strået mot Pillarguris 1. herredouble. Det gikk imidlertid ikke helt, men i 2. mix fikk Alexander og Charlotte kontroll, og etter et 6-4 tap, tok Haugerud sitt aller første poeng i eliteserien.

Søndag var det lokaloppgjør og Bygdø BK sto på andre siden av nettet. Vi visste at det ville bli mange tøffe kamper, men alle var innstilt på å gi naboklubben skikkelig kamp. To seire dro vi i land, begge i damesingle. Kari slo Hanna Kværnø, sølv-vinner i NM tidligere i år, og Charlotte slo Berit Thyness og fikk dermed revansj fra Frognerhøna. Terese og Kari var nære ved å ta hjem damedoublen, men fikk ikke helt flyten i tredje sett.

1574.JPG 1609.JPG 1647.JPG
Thomas Lars Harald Charlotte

Det virket som om alle på laget synes det var en god opplevelse å spille i eliteserien. Nivået er vesentlig høyere enn i fjor, men stemningen i laget var god både før, under og etter at kampene var spilt, og alle spilte gode kamper. Fremover mot neste runde gjelder det å fortsette med de gode treningene vi har hatt gjennom høsten, slik at vi får tatt flere poeng mot de lagene vi antar vil ligge nærmere oss på sluttabellen…

For flere bilder se i Bildegalleriet under Lagserie 2011-12