Fremragende resultater under helgens lagspill 31/10-1/11

Elite, 1.div, 2 div, U13 og U15 var i ilden i løpet av helgen. Elitelaget gjorde sin beste serieåpning i manns minne og U13 og U15 lagene topper tabellen. Les videre Markus sin utførlig rapport fra eliterunden og se bilder og kommentarer fra 2div, U13 og U15

Helgen lag var som følger: Bak fra V: Håkon Haukebøe (Coach), Markus Haukebøe (Lagleder), Simen Hansen, Toheed Saeed, Richard Wasell, Ram Kumar, Foran fra v: Rowena Thakore, Elisa Wiborg, Cecilie Li, Pål Endre Pedersen. Man Nguyen var ikke til stedet når bildet ble tatt.

I Oppsal Arena var det kamper for 2 div og U13/15.  Både U15 og U13 laget vårt dro hjem flotte seiere. Litt tøffere for det unge laget vårt i 2. div, men mye godt spill og spennende kamper ble det! Gratulerer med flott innsats alle sammen!

5TheodorJLagspill31okt2015FotoStineJenssen.jpg 11ElisaAnnaPetterogKennethLagspill31okt2015FotoStineJenssen.jpg  7VictoriaogSofieLagspill31okt2015FotoStineJenssen.jpg

Theodor Jenssen takker for kampen mens lagkameratene heier og teller.

Fotoserie: Stine Loe Jenssen

Elisa Jenssen og Anna Louise Fjelldal i aksjon i damedouble til venstre, mens Petter Daleng og Kenneth Sanglay til høyre spiller herredouble.   Victoria Zhang og Sofie Aamodt spiller i U13

Her er Markus sin utførlige rapport om kampene mot Karmøy, Vestre Aker og Bygdø.

Eliteserien er i gang – sterk åpning på hjemmebane.

Da er første kamphelg i Eliteserien avviklet, og Haugerud åpnet på hjemmebane. Vi har spilt 3 kamper denne helgen, og har hatt besøk av Bygdø, Vestre Aker og Karmøy i serieåpningen.

Haugerud sliter med at et par av spillerprofilene ute med skader, og måtte
klare seg uten både Berit Thyness og Håkon Haukebøe denne helgen. Vi har samtidig fått påfyll med Pål Endre Pedersen samt har flyttet opp Rowena Thakore, Man Nguyen og Ram Kumar fra 1. divisjonslaget vårt.

Først ut var Karmøy lørdag morgen. Herresinglene var satt opp med Simen, Toheed og Pål Endre. Simen hadde den antatt vanskeligste oppgaven, og måtte etter en jevn og spennende kamp se seg slått av Jørgen Rosenlund. Toheed og Simen storspilte i sine kamper og tok hjem komfortable seiere i herresinglene.

Damene er som vanlig sterke kort for Haugerud, og Cecilie og Elisa tar hjem jevne 3-settere i sine åpningskamper. Det er imponerende å se hvordan de samler seg i jevne og harde kamper, og til slutt trekker det lengste strået.

I doublekategoriene er Karmøy veldig sterke, og tar hjem stort sett strake seiere. Pål Endre og Rowena imponerer med en jevn tresetter i sin Mix kamp, men må til slutt se seg slått.

Status er at vi stjeler ett poeng fra Karmøy. Dette er for oss en sterk åpning, der vi forrige sesong måtte gå tomhendt fra oppgjøret.

Andre laget ut var Vestre Aker, som er et sterkt lag med mye erfaring. Vi har litt stang ut i denne kampen, og må se totalt fire 3-settere bikke i feil favør. Spesielt doubleoppgjørene til herrene er utrolig tett, og kampen til Simen og Toheed går til omspill i 3. sett. Vestre Aker har noen ordentlige ringrever på laget sitt og klarer dessverre å hale denne i land. Ram og Man tar også sin kamp til full lengde, men trekker dessverre korteste strået til slutt.

Elisa, Toheed og Pål Endre leverer varene i knallgode singelkamper, men vi ender bare med 3 seiere og dermed null poeng fra dette oppgjøret.

Helgens store opptur var oppgjøret mot Bygdø. Dette er et lag med masse erfaring, og et lag vi aldri tidligere har tatt poeng mot.
Først ut var spillerne i singlekampene sine. Simen hadde en tøff oppgave mot den ferske norgesmesteren i U23 NM, og kom til kort mot Petter R. Stensæth.

Toheed imponerte stort mot Thor C. Tallaksen. Etter en lang og jevn kamp holder han hodet kaldt, og sikrer hjem seier etter omspill i 3. sett. Elisa og Pål Endre tar hjem komfortable seiere i sine kamper.

Herredoublene er tøffe mot Bygdø. De har bunnsolide spillere med masse erfaring, og våre par kommer litt til kort her.

En av dagens høydepunkter var damedoublen der Cecilie og Rowena tar hjem en sterk og iskald seier mot et antatt sterkere Bygdø lag. Allerede før Mixkampene har vi 4 seiere, og det er klart at vi tar poeng.

Mixdoublekampen til Toheed og Elisa er også en av helgens store prestasjoner. Mot et veldig sterkt par som er soleklare favoritter gyver de på uten respekt med knallgodt spill. Det går til tre sett, men de tar siste sette med komfortable 21-16, og sikrer poengdeling mellom Haugerud og Bygdøy.

Totalt sett har vi åpnet sesongen sterkere enn noensinne. Alle lagene vi møtte denne helgen var overlegent bedre enn oss i fjorårets serie, mens vi i år tar med oss 3 poeng og har svært god stemning i laget. Vi gleder oss til fortsettelsen.