Greit å vite om sommerprogrammet

Vi har et stort aktivitetstilbud for sommeren 2021. Det er mange detaljer som skal på plass for at alt skal gå på skinner og for at alle deltakere og foresatte skal få gode sommeropplevelser. Du kan ha nytte av å lese det som står nedenfor.

Programmet: Alle aktivitetene er listet opp på denne dag-til-dag-oversikten. Vi gjør alt vi kan for å gjennomføre slik det er planlagt. Men; det kan bli nødvendig med forandringer. Da skal vi prøve å informere om dette så tidlig som mulig. Der hvor vi har påmeldte deltakere, vil disse få informasjon direkte på e-post eller sms.

Været: Vi håper – men kan ikke garantere – at været er på vår side alle de 56 dagene i sommerferien. Alle inneaktiviteter vil uansett gå som planlagt, det samme gjelder for aktiviteter som ikke er så avhengige av godt vær. Da må deltakere og ledere kle seg etter været. Blir det for ille, må vi avlyse, og da skal vi prøve å få gitt beskjed der hvor vi har deltakeropplysninger på forhånd.

Ledere: Aktivitetene blir ledet av erfarne instruktører og trenere; mange av dem er folk som ellers i året gjør en innsats som trenere i Haugerud IFs vanlige aktiviteter. I tillegg har vi engasjert rundt 25 ungdommer fra nærmiljøet som har sommerjobb hos oss og som bidrar som aktivitetsledere og medhjelpere. Alle som er ledere i sommerprogrammet, må levere politiattest i henhold til reglene i Norges idrettsforbund

Tilbakemeldinger: Vi tar gjerne imot tilbakemeldinger fra dere som deltar på aktivitetene, også om ting som ikke er slik som de burde være. Da ber vi om at du sender en e-post til daglig@haugerudif.no slik at vi kan følge opp i etterkant. Så sant det ikke er noe veldig alvorlig, bør man unngå å ta opp sine synspunkter midt under aktiviteten.

Korona og smittevern: Som ansvarlige arrangører må vi alltid holde oss innenfor koronareglene fra myndighetene, så det kan komme endringer i aktivitetene. Blir reglene endret, må vi også endre våre planer. Hvis man er korona-smittet, er i karantene eller har symptomer på luftveissykdom, må man holde seg hjemme. Meld forfall dersom du er påmeldt en aktivitet. Når det er mulig, er det bra å holde avstand når man ikke er i aktivitet og bruke munnbind om avstand ikke er mulig.

Foto og video: Sommerprogrammet er offentlige aktiviteter som foregår på offentlige steder. Det kan derfor bli tatt både bilder og film av deltakerne. Fotografer fra Haugerud IF vil ta bilder fra aktivitetene en gang i mellom. Nærbilder vil ikke bli publisert uten godkjenning fra foresatte (hvis det er barn). Bildene kan bli brukt i trykksaker, på hjemmesidene til Haugerud IF eller i sosiale medier. Vi vil aldri vise bilder som setter noen i et dårlig lys. Hvis man ikke kan bli tatt bilde av, må man si fra til HIF-lederne på aktiviteten. Når man melder seg på en aktivitet, bekrefter man samtidig at man godtar HIFs regler for fotografering.

Penger: Alle aktivitetene i sommerprogrammet er gratis! Dette er mulig takket være den økonomiske støtten som vi har fått fra Oslo kommune, Oslo idrettskrets, Bydel Alna, Gjensidigestiftelsen og OBOS. Vi takker for denne støtten. Uten slik støtte hadde det ikke vært mulig å lage et så stort og bredt aktivitetstilbud denne sommeren.

Noe vi bør vite? Vi ønsker at alle skal få gode opplevelser på klubbens sommeraktiviteter. Hvis det er spesielle ting som vi bør vite om enkeltdeltakere (sykdommer, medisiner osv) – og som vi må ta hensyn til underveis i aktiviteten, kan vi gjerne få beskjed på forhånd. Send en melding til klubbens daglige leder Thor Olav Tvedt Delgado-Rodriguez på e-post daglig@haugerudif.no Da kan vi enige om de aktuelle aktivitetslederne bør få et forvarsel og noen gode råd. Slik informasjon vil uansett ikke bli delt med flere enn absolutt høyst nødvendig og slik vi blir enige om.

Prosjektledere: Haugerud IF har to prosjektledere som har ansvar for planlegging og samordning av sommerprogrammet i 2021. Disse kan kontaktes underveis:

Thor Olav Tvedt Delgado-Rodriguez, mobil 910 08 666 og e-post daglig@haugerudif.no

Elisa Wiborg, mobil 478 45 855 og e-post elisa.wiborg@gmail.com