Haugerud IF søker Sportslig Administrativ Leder

Haugerud Idrettsforening er et fleridrettslag på Haugerud, i Groruddalen i Oslo. Klubben har per i dag ca 1500 medlemmer fordelt utover 13 ulike idretter. De siste årene har klubben hatt en sterk medlemsvekst og økonomisk omsetning. Nå ønsker klubben å ansette en sportslig administrativ leder i 50% stilling.

En sportslig administrativ leder i klubben vil ha ansvar for sportslig oppfølging av idrettsgruppene, og sørge for økt sportslig kvalitet i alle idrettsgrupper. I tillegg ønsker vi at våre utøvere skal få en bred og variert idrettsbakgrunn. Dette er noe av det vi ønsker en sportslig administrativ leder skal gjennomføre.

Målsetninger

Sportslig administrativ leder skal gjennom klubbens verdigrunnlag bidra til økt bevegelsesglede og økt sportslig aktivitet og kompetanse i alle idrettsgrupper.

Arbeidsoppgaver

Idrettslaget

• Sørge for at enhver idrettsgruppe i idrettslaget har et tilfredsstillende sportslig apparat
  • Ansvar for oppfølging av de idrettsgruppene som trenger hjelp med praktiske oppgaver for å gjennomføre en god sportslig organisering.
  • Ansvar for praktiske oppgaver rundt administrering av vinteraktivitet med halleie og annet
  • Bistå i oppstart av nye barnekull i alle idretter
  • Bistå i oppstart av nye idretter i klubben

Fotballgruppa

• Administrere banekalenderen i fotballgruppa
  • Melde på lag i fotballgruppa
  • Tett oppfølging av trenere og lagleder i fotballgruppa
  • Ansvar for å realisere sportsplanen og planlagt sportslig utvikling i fotballgruppa
  • Sørge for at alle lag har et tilfredsstillende sportslig apparat
  • Ansvarlig for oppstart av nye kull i fotballgruppa
  • Ansvar for å gjennomføre cuper i regi av Haugerud Fotball

Vi leter etter deg som:

• Er selvgående og initiativrik
  • Ønsker å realisere klubbens og egne visjoner
  • Er målrettet og inspireres av å oppnå resultater
  • Er ansvarsbevisst, punktlig og ryddig
  • Har stor arbeidskapasitet og trives med en hektisk hverdag
  • Motivasjon og ønske om å bidra i klubben utover sine egne primæroppgaver

Kvalifikasjoner:

• Fullført eller pågående relevant høyere utdannelse innen Sport Management, idrettsledelse eller aktivitetsledelse. Evt annen relevant utdannelse
  • God fremstillingsevne på norsk og/eller engelsk
  • God kunnskap om ordinære digitale arbeidsverktøy (Word, Excel, OneDrive)

Vi kan tilby:

• En stilling i et idrettslag i sterk vekst, med en etablert administrasjon
  • Fleksibel arbeidshverdag der du styrer arbeidsdagen din etter behov
  • Erfaring innen en rekke idretter/særforbund

Ta kontakt med daglig leder, Thor Olav Delgado-Rodriguez, på thorolav@haugerudif.no eller 910 08 666 for spørsmål om stillingen eller for å sende søknad med CV. Alle aktuelle kandidater blir fortløpende innkalt til intervju.