Haugerud IFs årsmøte 24. mars

Haugerud IFs årsmøte ble avholdt den 24. mars i samlingssalen på Trosterud skole. Det var godt frammøte til både temamøtet om foreldre og barn-relasjoner og til det formelle årsmøtet.

Styret kunne melde til årsmøtet at 2021 ble nok et toppår for klubben. Medlemstallet og aktiviteten økte på tross av koronanedstenging deler av året. Men styret valgte i årsberetningen å ikke fokusere på koronaen, men på ungdoms deltakelse i klubben. – Vi ser ikke tilbake på 2021 som et koronaår, men som et ungdomsår, sa HIF-leder Dag Endal da han la fram styrets rapport om året som gikk. Bildet over viser ungdomsrådet i Haugerud IF som fikk skikkelig fart på ungdoms deltakelse i klubben i 2021.

Styret kunne også rapportere om god økonomisk drift i 2021, der nesten alle grupper pluss hovedstyret gikk i balanse. Det betyr at klubben har en god egenkapital og penger på bok. For 2022 foreslo styret et budsjett på totalt 7,5 millioner kroner, omlag en million høyere enn året før.

Før årsmøtet fikk deltakerne høre et inspirerende og tankevekkende foredrag av Emad Salha. Han er mentor for Guttas Campus og snakket om hvor viktig det er å bygge gode og sterke relasjoner mellom mennesker, og særlig i samspillet mellom voksne og barn/ungdom. Slike relasjoner er et viktig redskap for alle som jobber med unge, enten det er som forelder, lærer, trener eller fritidsleder.

Her kan du finne alle dokumentene som var oppe til behandling på årsmøtet.

Her er lenke til mer informasjon om Emad Salha.