Haugerud vinner både U13 og U15 i Østlandsserien

Det var en fantastisk lagserieavslutning på Østlandet i helgen 2-3 april. For første gang i historien vinner Haugerud både U13 og U15 klassen og begge lagene er klare for landsfinalen i Kragerø i begynnelsen av juni hvor de møter de beste lagene fra de andre landsdelene.

Her er den glade U15 gjengen som før helgen lå på tredjeplass, men som gikk ubeseiret gjennom kampene lørdag og søndag og endte øverst på tabellen. Gratulerer til Therese, Aimee, Karianne, John, Andy, Kasper og Edvard.

LagserieU13apr.jpg   Lagserieeliteapr.jpg
 U13 laget har sust gjennom sesongen uten tap og fikk en soleklar topplass på tabellen. Gratulerer til Victoria, Sofie, Mathias, Thomas, Theodor og Theodor. Nå venter landsfinalen i Kragerø.   Elitelaget var gjennom en knallhard finalerunde i Kristiansand med to lagkamper, Markus, Ram, Jardar, Håkon, Simen, Toheed, Cicilie, Berit og Elisa. Etter to jevne oppgjør så er det klart at vi må spille kvalifisering for å fortsette i eliteserien neste år. Under er en rapport fra lagleder Markus.

Da er eliteserien ferdigspil

Haugerud har vært i ilden i eliteserien sluttspill denne helgen. Vi spilte også i år i nedre halvdel av tabellen, og kjempet mot Vestre Aker og Karmøy for å unngå nedrykk til 1. divisjon.

I første kampen møtte vi Vestre Aker som stilte med et sedvanlig sterkt lag. På papiret er dette et lag som i likhet med oss er i nedre halvdel av tabellen, men allikevel er dette ett av de lagene i hele Eliteserien som vi sliter mest mot. Også denne gangen ble det tøft for oss, og etter noen tette tresettere som endte i vår disfavør tapte vi til slutt 6-2.

Dermed var det klart at vi måtte spille mot Karmøy om nedrykksplassen, mens Vestre Aker og Bygdø gikk til oppgjør om 5/6 plassen.

Karmøy er et lag som normalt passer oss bra. Spesielt i singlespillet har vi normalt hatt en liten fordel her. Elisa og Jardar gjorde jobben godt og tok sine singlekamper i jevne og gode oppgjør. Dessverre var det litt stang ut i de tre gjenstående singlekampene, og vi lå under 2-3 etter halvspilt lagkamp.

Doublene til Karmøy er deres sterkeste kort, og med unntak av en strålende kamp fra Cecilie og Berit i damedoublen gikk de for øvrig i favør av Karmøy, og etter at MD1 var ferdigspilt var et klart at Karmøy hadde vunnet kampen. Vi tapte til slutt 6-3, og havnet på 8-plass i årets serie.

Selv om Haugerud i år har hatt ett sterkere lag enn tidligere, holdt det rett og slett ikke for å vinne kampene i eliteserien der nivået hvert år har blitt høyere og høyere.

Det betyr at vi er på nedrykksplass. Nå er det ikke endelig klart enda hvem som spiller kvalifisering, så det er fortsatt en mulighet for fortsatt eliteserie på Haugerud. Det er nok allikevel mest sannsynlig at vi må belage oss på et år i 1. divisjon før vi er tilbake med fornyet kraft og enda bedre enn tidligere.

Sportslig hilsen Markus Haukebøe