Haugerudbanden og Haugerud Fotball med nytt samarbeid

Haugerudbanden inn i Haugerud IF.

En kjempeløsning for begge parter! Dette var de skjønt enige om da de signerte samarbeidsavtalen; Frank Hoen og Bjørn-Erik Strømseng for Haugerudbanden og Thomas Dahl for Haugerud IF.

Haugerudbanden er en gjeng lokale karer som har funnet sammen for å spille mosjonsfotball. – Vi har det så bra når vi spiller fotball, forklarer lederen for banden, Frank Hoen fra Trosterud (til venstre på bildet). – Gutta er ivrige og entusiastiske. Det blir en tupp i leggen innimellom, et overtråkk, en strekk. Men det gjør ikkHaugerudbanden og Haugerud Fotball med nytt samarbeide noe. Det som teller, er at vi har det sosialt og moro sammen!

– Denne banden er en perfekt samarbeidspartner for Haugerud IF, kvitterer Thomas Dahl, nestleder i klubben. – Vi ønsker å være et samlingspunkt i nærmiljøet. Derfor vil vi ha tilbud til alle typer utøvere, ikke minst de mange som ønsker å «bare» mosjonere for helsa skyld og for å få et bedre liv. Haugerudbanden lever virkelig opp til klubbens motto; «setter hele nærmiljøet i bevegelse».

Derfor er vi veldig glade for og stolte av å ha gutta i Banden som medlemmer i klubben. Velkommen, karer!

Det begynte i 2013, som en idé fra nå avdøde Stian Askeland. «Hvorfor kan vi ikke spille litt fotball sammen? Om noen skulle klare å samle en gjeng, må det være deg, Frank», sa Stian til meg. Frank forteller at etter at Stian døde, ble utfordringen ligge og skurre i hodet.

– Jeg har vært mye sjuk de siste åra, men i fjor var kroppen frisk igjen, og da fikk jeg lyst til å realisere Stians utfordring. Etter noen raske telefoner var det gjort. Sammen med Bjørn-Erik Strømseng (til høyre på bildet) startet vi opp Haugerudbanden. Det siste året har vi spilt i bedriftsserien, eller venneserien, om man vil. Nå gleder vi oss skikkelig til å være en del av Haugerud IF, forsikrer Frank Hoen.

– Vi håper at Haugerudbanden vil fortsette å drive aktiviteten akkurat slik gutta ønsker å ha den. Dette skal ikke klubben legge seg opp i. Medlemskap i Haugerud IF skal være en ny mulighet for dem, ikke en tvangstrøye, forsikrer nestlederen. – Vi håper Haugerud IF kan gjøre det enklere og bedre for Banden å drive. Vi kan hjelpe dem med treningstid på en fin bane, et klubbhus, gode administrative systemer og et fellesskap med andre fotballspillere her i nærmiljøet, sier Thomas.