Instruktører i dans/trening i Haugerud IF

Anne Marthe Melberg: Barneballett, jazz, dansemix
Anne Marthe er ferdig utdannet dansepedagog ved Norges dansehøyskole. Hun har en spesialisert bachelorgrad i moderne- og samtidsdans med pedagogikk. I tillegg har hun tatt eksamen i ballett-didaktikk. Tidligere har hun erfaring med ballett, jazz, moderne og contemporary. Hun kommer fra Thor Heyerdahl videregående skole i Larvik, hvor hun gikk på danselinjen. I Vestfold danset/assisterte hun på Spotlight Dansestudio (Kompaniet). Her tok hun balletteksamener i både Royal Academy of Dance (RAD) og ISDT Imperial Classical Ballet opp til Intermediate, og har også tatt eksamen i moderne ISTD. Gjennom Spotlight fikk hun også erfaring med å undervise i barnedans i aldersgruppen 3-4 år og 5-7 år. I tillegg har hun erfaring i Vaganova-undervisning fra Høyskolen. Hun har undervist i barneballett i Haugerud IF siden januar 2019. Hun er opptatt av at barna skal kjenne mestringsfølelse og at alle skal føle seg trygge i timen og ha det gøy med dans! Du kan lese mer om henne her: Anne Marthe – dyktig og populær ballettinstruktør på Haugerud | Haugerud Idrettsforening (haugerudif.no)

Estrella Fernandez: Flamenco for ungdom/voksne
Estrella kommer fra Spania og har lang erfaring innen dans (bl. a. flamenco, tango, samtidsdans). Hun har spesialisert seg i flamenco og har drevet eget dansestudio i Barcelona. Hun har også undervist flamenco i Nederland og Frankrike, og var danselærer for flere kurs for voksne på Tøyen Sportsklubb i Oslo (flamenco, sevillanas og moderne dans). Hun liker å kombinere ulike dansestiler og nærme dansen til alle som vil danse.

Gard Elias Lervang: Hip hop for barn, ungdom og voksne
Gard har en bachelorgrad i samtidsdans med pedagogikk. Han har nå undervist hip hop for barn og ungdom i over 3 år i Haugerud idrettsforening. Sommeren 2019 satte han for første gang opp en danseleir hjemme på gården for barn fra 10-15 år kalt Dansefarmen. Gjennom pedagogisk praksis på skolen, undervisning i Haugerud IF, Dansefarmen og danseworkshops rundt omkring i Hedmark, har han mye erfaring med barneundervisning. Danseglede er viktig og alle burde sitte igjen med mestringsfølelse etter timene, sier Gard.

Ewelina Malczewska: K-pop
Ewelina er medlem av den norske k-pop cover-gruppen Urban Nordic Crew (UNC), og har opptrådt med dem på store scener og konkurranser. Blant annet har de kommet på 1. plass på Nordic Hallyu (Trondheim) og 3. plass K-pop Nordic Festival (Stockholm). De har samarbeidet med den koreanske ambassaden, og har kommet i semifinalen i Changwon Festival Korea. I løpet av de siste 6 årene har Ewelina tatt dansetimer på Quick Style Studio, Schous plass kulturhus, Steezy Studio og vært fast medlem i UNC. I fremtiden har hun planer å konkurrere i UDO Danmark 2023, og i flere k-pop-konkurranser og -festivaler. Hun gleder seg masse til å instruere på Haugerud og ønsker å skape et trygt rom for alle. Ewelina vil lære bort ulike k-pop-koreografier, både fra nyere og eldre sanger.

Yvonne Sevre: Linedance nybegynner, litt øvet og øvet
Yvonne begynte med Linedance 2015 i Skedsmo Western Club og ble bitt av dansegleden. Hun utdannet seg til Linedance- og Dancesation-instruktør via Norges Danseforbund i 2018. Var instruktør og oppvisningsansvarlig ved Skedsmo Western Club. I dag er hun instruktør ved Oslo Linedance-klubb, Dance4All Nes Linedanceklubb og One4all (Leirsund /Lillestrøm). Hun påtar seg også oppdrag til julebord, utdrikningslag, bursdag, kick-off og andre eventer. Hun koreograferer egne danser og konkurrerer litt, og blir også innleid til å ha workshop for andres klubber rundt i Norge. Hun har undervist Linedance for Haugerud IF siden 2020; både nybegynner- og litt øvet-nivå. Linedance passer for alle, så bare bli med!

Laila Svendsen: Zumba og Aerobic/Dance Workout, sirkeltrening, Lett svett
Gruppetreningsinstruktør fra Norges Idrettshøgskole, lisensiert instruktør i Zumba (2011) Masala Bhangra (2012) Strong Nation-> High Interval Intensity Training (2016) samt Linedance- og Dancesation-instruktør via Norges Danseforbund. Hun har også ulike kurs i salsa og samba, samt cardio og core. I tillegg til å være danse- og treningsinstruktør i Haugerud IF, har hun også private aerobic/styrke-grupper og er instruktør på SATS. Hun vil at alle skal finne den treningsformen som fenger, som man kan fortsette med år etter år uten å gå lei. Motto: Å trene sammen gir mer glede: Trening og dans med Laila

Jon Kåre Melhus: Trening på dagtid, sirkeltrening/crosstraining
Utdannet personlig trener fra Norges Idrettshøgskole, sertifisert Instruktør av Yngvar Andersen, Meir Trening. Jobber som gruppeinstruktør i crosstraining, tabata, Styrke 60+ og PT ved Mudo Gym Ulsrud. Gruppeinstruktør hos Volvat Nimi og har i tillegg egne gruppetreninger utendørs. Han søker å motivere deg til en livsstilsendring med realistiske mål. Hans spesialiteter er styrke, muskelvekst og kondisjon.

Tatjana Strømme: Yoga
Tatjana Strømme er sertifisert treningsinstruktør, yogalærer, coach (BI i Oslo) og hypnoterapeut (The Mind Institute, Canada). Tatjana eier og driver Trivsel Trim AS, – en sosial entreprenør med flere spennende prosjekter på gang.

Mathilde Kronborg: Sirkeltrening
Mathilde er utdannet personlig trener fra Active Education og har en master i idrettspsykologi fra London. Hun driver “Happily Active”, en idrettspsykologisk rådgivningstjeneste, og jobber som forsker ved Norges idrettshøyskole. I tillegg konkurrerer hun i luftakrobatikk. Hun er opptatt av at trening skal være gøy, og at man skal kunne kjenne på mestring. Spesialitetene hennes er funksjonell styrketrening og livsstilsendring.