Karene tok en kontrollert seier mot Holmlia

Etter en hvilehelg, var det på nytt dags for å snøre på skoa og finne frem spaken. Denne gangen var det bortekamp mot Holmlia, som ble antatt å være den største utfordringen så langt i sesongen.

Vi stiller med nesten fullt lag i Holmliahallen, mens coach Kevin har strippa seg sjøl ned til rendyrket ikke-spillende coach for anledningen, godt hjulpet (?) av manager/massør/mentor Andreas på sidelinja.
Som supporter/referat-løgner er jeg uvitende om hva som skjer bak lukkede dører i vårt velutstyrte analyse-laboratorium (også kjent som handikapp-toalettet), men det er vel lav odds på at kampen ble sett på som den største utfordringen så langt i sesongen.

Holmlia har begynt sesongen med fem kamper som alle har vært jevne i målprotokollen, mens det er ukjent for meg om de i like stor grad har vært jevne ute på parketten.
Først tre strake ettmåls-seire mot Øreåsen, BV og Ajer (hvorav to på straffer), før de gikk på to strake tomåls-tap mot vif og Lillestrøm. Med et mannskap noe redusert fra foregående sesonger har de vist gode resultater etter forutsetningene, og viser at de som vanlig er vanskelige å slå.

Vi har hatt mange tøffe dyster mot laget fra bunkers-hallen, og så seint som i fjor tapte vi 10-8 i samme hall.
Hva gjelder kampen denne lørdagen, så vi derimot fra første dropp i første periode at det ikke var aktuelt med noen jevn kamp denne gangen.
Etter ca 2:22 på klokka står det 0-2 på tavla, og hele perioden er stort sett angrep mot ett mål.
En litt merkelig situasjon vi burde avklart gir redusering til 1-4 mot slutten av perioden, før vi svarer med 1-5 som fastsetter perioderesultatet.

I pausen har Holmlia innsett at deres ene håp ligger i å hindre flyt i spillet, og legger seg “på grensa” som det så fint heter med litt skikkelig panzer-knokkel-bandy i et forsøk på å stoppe lekasjen og å få bortelaget med på kick-and-run istedenfor innebandy. Dette fungerer bra i en 5-minutters periode, hvor ballen skifter eier stort sett hele tia og det bølger litt frem og tilbake. Høyt tempo og lite kvalitet i den perioden.
Vi får juster oss inn, og setter nok engang inn et lite stormløp i retning Holmlia-målet ut perioden – som ender med 1-11 på tavla.
Holmlia flytter seg litt høyere i banen, men greier ikke å gjenvinne høyt ofte nok til å få betalt, og sliter i tillegg litt med ork og fart til å rekke hjem og plukke opp markeringene igjen når de har vært høyere i banen. Det betyr at det ikke lykkes hjemmelaget noe særlig bedre med å stagge vår offensiv i andre periode heller.
Vi får prøvd undertallet litt også, og vinner dette 0-1 når Jokke setter 1-9 målet fremspilt av Thomas.

Kampen er over før tredjeperioden begynner, og det bærer den vel også preg av. Perioden er jevnere i spill, og er strengt tatt mest en transportetappe mot 3 nye poeng. Holmlia setter sitt andre for dagen, mens vi setter våre to siste til 2-13 som sluttresultat. Det mest rapportverdige fra den perioden er vel at en av våre karer får en klareringsspak rett i

ballsack

Vi håper det går bra!

Ellers var det ca mange Lillestrømspillere der på oppdrag for speiding og analyse, før neste helgs toppoppgjør mellom Lillestrøm og oss selv hjemme i Haugerudhallen. Mon tro om de legger noen skumle planer?
Spennende blir det i hvert fall, med kamp mellom to av de tre lagene som vel må regnes som favoritter til å ende i en eller annen rekkefølge på de tre øverste plassene når våren kommer.
Kampen mot den tredje antatte medaljekandidaten kommer også rett rundt hjørnet, med oppgjøret mot vif sandwitchet innimellom, så nå satser vi på noen tightere og mer spennende kamper i ukene fremover.

Det ble gjort mye målpoeng også i denne kampen, og helt sjokkerende er det vel ikke at Anders og Thomas tar for seg mest med 7 hver, og ei heller at Joachim, Patrick, Andreas, Fredrik, Christer og co også tegner seg på med en god andel.

Coachen har generøst gitt dagens stjerner som flg:
Fredrik 100
Thomas 2
Anders, Mats, Jokke 1

heen.jpg

Heen-finta var denne gangen å finne på tribunen istedenfor banen.
Referenten tror dette snudde opp ned på Holmlias planer, hvor både punkt 1 og 2 gikk på metoder for å demme opp for nettopp dette.

Takk for følget, og så håper jeg vi sees i Haugerudhallen 21.november kl. 13:00!