Volleyball

Endelig kan vi tilby volleyballspill igjen, i regi av Haugerud Idrettsforening. Oppstart september 2021. Vi inviterer alle interesserte til å bli med oss på søndagene i Haugerudhallen.

Denne gangen vil det bli arrangert litt annerledes enn tidligere. Det blir organiserte treninger ledet av Victoria Baez og Krzystof Rogatka. Silje Baez Kronstad er organisasjonsansvarlig og kontaktperson for volleyballen. Se Siljes kontaktopplysninger nederst.

Det finnes en egen Facebook-gruppe som holder deg orientert: https://www.facebook.com/groups/830471263667790/

Meld deg på der, så får du vite hva som skjer fra uke til uke.

Til å starte med ønsker vi å skape en møteplass for trening og utvikling av laget, og at vi på sikt kan delta i kamper. Vi kommer til å ha mix-treninger, så det eneste kravet er at du må ha fylt 16 år for å delta. Trening en gang i uka, på søndager.

Tid:

Hver søndag kl. 19.00 – 20.30. Møt opp noen minutter tidligere slik at vi er ferdig skiftet til klokka 19. Noen søndager kolliderer volleyballtidene med håndball- eller innebandykamper i hallen. Da må vi avlyse, for seriekamper har alltid førsteprioritet i idrettshallene i Oslo, og dette styres fra kretshold, ikke av oss i klubben.

Sted:

Haugerudhallen, den høyre inngangen når man står og ser mot inngangene. Ytterdøra kan være låst på søndagene for å unngå renn i korridorene. I så fall kommer vi ut og sjekker om noen venter utenfor på starten av hver treningsøkt.

Utstyr:

Det er ingen krav til utstyr. Alle må ha en form for innesko, evt. spille barbent eller i strømper. Bruk gjerne lett treningstøy, det blir varmt i hallen, og en drikkeflaske har de fleste med seg. Anbefaler også bruk av knebeskyttere tilpasset volleyball.

Hvem:

Alle som har lyst til å spille volleyball! Aldersgrense: Man må være fylt 16 år. Etter hvert kan det bli aktuelt å starte et eget tilbud for barn under 16 år, men i første omgang er dette et tilbud til voksne.

Opplegg:

Det blir organisert treninger i regi av Victoria Baez og og Krzystof Rogatka. Det vil bli være spilløvelser og teknikktrening, samt spilling. Vi legger opp til trening på en eller flere baner utfra antall som møter fra gang til gang.

Hva koster det?

Nå i oppstarten tar vi bare en symbolsk deltakeravgift; medlemskontingenten på 300 kroner til Haugerud IF. Det kommer krav fra klubben på avgiften etter at man har meldt seg inn som medlem.

For å melde seg som medlem i volleyballen, klikk her.

Kontaktperson:

Silje Baez Kronstad