Marius Myhre Fartum ny hovedtrener for Haugerud Badminton

En virkelig god nyhet for Haugerud IF: Badmintongruppa får nå Marius Myhre Fartum som ny hovedtrener. Vokst opp i klubben og den av våre utøvere gjennom 50 år som har drevet på aller høyest nivå. Velkommen, Marius! Dette lover godt for fortsatt utvikling og vekst i Haugerud IF Badminton

Det har vært stor spenning knyttet til hvem som skulle bil ny hovedtrener for Haugerud Badminton etter Sondre Flåten Jørgensen. Sondre har vært en meget viktig faktor bak den sportslige suksessen som klubben har hatt de siste årene. Men det er en tid for alt; til sommeren flytter Sondre tilbake til hjemtraktene på Vestlandet.

Hele klubben gleder seg med Badmintongruppa når vi nå vet at Marius Myhre Fartum kommer inn som ny hovedtrener. Gratulerer til klubben og til Marius! Marius har vært i klubben siden han var bare en liten gutt, og han er den enkeltpersonen i HIFs historie som har prestert på høyest sportslig nivå da han var nær ved å kvalifisere seg til OL forrige gang.

Da Marius spilte på internasionalt toppnivå for noen år siden, var han på reise utenlands mye av året. Men han var regelmessig innom på Haugerud for å inspirere og veiledere yngre spillere i klubben, som bildet til høyre viser.

Lederen for Badmintongruppa, Torstein Reistadbakk er glad og stolt over å kunne presentere Marius som den nye hovedtreneren. – Marius er på ingen måte en ukjent mann for klubben. Han har spilt for Haugerud helt siden han startet med idretten og kan vise til veldig gode resultater, både nasjonalt internasjonalt. Vi er ekstremt glade for å få en slik kjemperessurs inn som hovedtrener.

Marius kvitterer med å si at ble veldig glad og spent da han fikk vite at Haugerud IF var interessert i å ha ham som ny hovedtrener. – Siden jeg var liten har Haugerud vært min klubb, der var det jeg for alvor begynte å få sans for badminton og etter hvert utviklet meg som spiller. Jeg startet i HIF med min far som trener, Rune Fartum. Han gjorde en særdeles god jobb der, ikke bare for meg, men for veldig mange andre spillere.

Marius gir ros til Sondre Flåten Jørgensens innsats som hovedtrener fram til nå. – Sondre har gjort en fantastisk jobb for HIF, så det er ingen tvil om at lista ligger høyt. Men jeg har stor tro på at Haugerud IF Badminton kan få til mange gode ting de neste årene og jeg skal gjøre alt hva jeg kan for at vi sammen lykkes med det.

Forhåpentligvis blir vi enda flere i klubben etter hvert, og den eliteseriemedaljen, ja den kommer nok snart 😉 Jeg gleder meg veldig mye til å komme i gang og få jobbet sammen med et bra trenerteam, og en haug med gode og motiverte barn og ungdommer, og noen i den eldre garden! avslutter Marius sin hilsen til spillere og ledere i badmintonmiljøet på Haugerud.