Disse reglene gjelder for bruk av både møterom i kjeller, det store rommet i 1. etasje og kjøkkenet. Generell regel når man ikke har avtalt å betale for vask: Huset skal se ubrukt ut for de neste som kommer. Rommene skal være så rene og ryddet at neste leietaker kan ta huset i bruk uten å måtte rydde og vaske først. Dette er forutsetningen for at klubbens egne grupper kan bruke lokalene gratis og at vi kan holde lave utleiepriser.
Regler for bruk av klubbhuset:
- Alle ting som leietaker har tatt med til klubbhuset, skal fjernes av leietaker etter endt leieperiode.
- Alle søppelbøtter skal tømmes i sorte søppelsekker. Det er spesielt viktig at matrester blir fjernet.
- All mat skal fjernes fra kjøleskapene. Disse skal være tomme når neste leietaker kommer.
- Alt søppel skal kastes i søppelkassene som står nede på veien ved innkjøring til klubbhuset.
- Klubbhuset er røykfritt. All røyking skjer utendørs. Vennligst ikke kast sneiper på området.
- Bord og stoler skal settes på samme sted de sto da leietaker overtok lokalene.
- Stolene skal settes opp på bordene.
- All oppvask skal settes inn i vaskemaskinen, og maskinen startes før man forlater lokalet. Alt øvrig dekketøy og kjøkkenutstyr settes tilbake i skap og skuffer. Om det ikke er plass til all oppvask i maskinen, skal det skylles og settes ryddig på benken.
- Gulv, benkeplater og kjøleskap skal vaskes. Dette gjelder også gulvet i inngangspartiet, om nødvendig.
- Vinduene skal lukkes og gardinene skal trekkes for.
- Ytterdørene skal låses, men døren til 1. etasje skal låses bare med den øverste låsen.
- Husk å plukke opp eventuell søppel og sigarettsneiper utenfor klubbhuset.
- Huset skal være ryddet innen kl. 12 dagen etter at man har hatt døgnleie.
- Hvis ting blir ødelagt, SKAL utleier ha beskjed.
- Alt som blir ødelagt, skal erstattes av leietaker.
- Klubben har alt-i-ett-forsikring på hus og inventar. Ved innbrudd eller andre skader vil klubben melde inn dette til forsikringsselskapet. Hvis leietakere oppbevarer eller setter igjen spesielt verdifulle ting i klubbhuset uten tilsyn (elektronisk utstyr, drikkevarer, dyr mat osv.), er klubben ikke ansvarlig for eventuelle skader dersom forsikringen ikke dekker, for eksempel ved innbrudd.
Aldersgrense på 23 år for å leie klubbhuset.
Vi ønsker dere et trivelig arrangement på klubbhuset vårt. Takk for at dere valgte å leie Haugerud I. F. sitt klubbhus, velkommen tilbake!
Kalender for klubbhuset:
http://www.haugerudif.no/no/klubbhus/kalender_for_klubbhuset/