Rekordhøy deltakelse under Haugerud cup 2016

En fantastisk helg med gode resultater for mange ivrige og ferske Haugerudspillere

Haugerud cup, som ble arrangert 2-4 desember, kunne i år glede seg over rekordhøy påmelding noe som gjorde at fredagen måtte tas i bruk for å gjennomføre de 387 kampene. Vertsklubben toppet deltakerlisten med 70 av de 233 deltakerne fra 20 klubber i Østlandsområdet og forsynte seg også pent av premiebordet. Bildet viser det sterke innslaget av Haugerudfarger hvor Rune og David studerer doublekampen til fire ivrige og ferske haugerudspillere.

Rekordhøy deltakelse under Haugerud cup 2016
Berit og Ram er forskriftsmessig kledd i Haugerudfarger under en av sine mix kamper.  Det lyser høy konsentrasjon.

Det var hyggelig at så mange spillere i Østlandsområdet hadde tatt turen til Haugerud. IL Skrim fra Kongsberg og Hamar BK var klubbene med lengst reisevei og stilte med gode tropper. Arrangementet ble greit gjennomført med ialt 29 timer kontinuerlig badminton og sekretariatet sørget for at kampene ble gjennomført iht tidsskjemaet. Kjøkkenet sørget for varm mat pluss alt hva en rikholdig kafe kan by på hele tiden.

Premiene ble godt fordelt mellom klubbene og flere U13/U15 spillere prøvde seg mot mer garvete seniorer. Mange lykkes bra og U13 paret Thomas G. Fjeldheim/Elise Jelsness gikk helt til topps i MDC. Her overrasket de nok mer drevne par!

Det var moro å se alle spillerne i U9 og U11 klassene. Flott innsats av alle!. Her er et glimt:

Haugerud forsynte seg med mange av premiene. Under er kun vinnerne listet opp:

HDE: Pål Endre Pedersen, John Nguyen
MDE: Elisa Wiborg, Carl Christian Mork (Asker)
DSA: Berit Thyness
HDC: Chaudry M. Saleem, Muhammad Shakoor
MDC: Thomas Grüner Fjeldheim, Elise Lærkerød Jelsness (Bygdø)
HSD: Bjørn Halvfstad
HDU13B: 5 Leonard Volrath Holmboe, Bjørn Deron Leyser-Henriksen (Oppegård IL)
DSU13B: Mari Blakstad
DSU17B: Savia Aamodt
DSU17A: Karianne Zhang
DDU17A: Karianne Zhang, Agnessa Pedersen (Moss)
MDU13A: Victoria Zhang, Theodor Fjelldal
Rekordhøy deltakelse under Haugerud cup 2016
Hovedtrener Sondre i fritt svev etter en ball. Makker Therese følger spent med!
Rekordhøy deltakelse under Haugerud cup 2016
Kjøkkenet med Victoria, Hege og Tore i spissen sover aldri under Haugerud cup. Under kummerlige forhold tryller de simpelthen i time etter time.
Rekordhøy deltakelse under Haugerud cup 2016
Fin og tett stemning under double/mix på søndag. Med 24 spillere på banene samtidig så blir det godt trøkk!