Seiersturnéen fortsetter

Undertegnede regna med relativt rustne spillere i denne kampen, med jevnt fordelt blod og ribbefett i årene, med en dæsj av akevitt/julebrus. Kampen startet vel sånn sett litt som ventet, med litt mer strøm i kjeppen og tunge hoder og bein enn hva vi så før etegildet.

Det var Horten som skulle stå for motstanden, og kampen ble spilt hjemme i Haugerudhallen.
Bortelaget satsa litt sprekt fra start med høyt press, som egentlig ikke så ut å fungere spesielt bra og ga oss mye rom og med det scoringer. Men samtidig ga vi bort noen veldig enkle baller på egen halvdel som ga baklengs, så da var det kanskje en betinget suksess alikevel?
5.17 ut i kampen stod det da også 4-3 på tavla, før hjemmelaget våknet fra ammetåka og fant rytmen.
4 mål blir etterhvert til 7 for hjemmelaget før første pause, og den værste rusten er vel banket av røra før de to siste periodene.

Andre periode gjennomføres uten den helt store dramatikken, og hjemmelaget går fra 7-3 til 17-3 før dommerne får dagens andre kaffepause.
I tredje periode får Horten prøve overtallet, men det blir istedet hjemmelaget som kan bryte og sette et mål i undertall når Joachim spiller frem Thomas.
Burvokter Pål murer igjen etter de 5 åpingsminuttene, og bortelaget kommer seg aldri til noen flere scoringer, mens hjemmelaget gjør 7 nye mål slik at det hele stopper på 24-3 på tavla.

3 nye poeng blir med hjem i roteskoffen, og dagens 22 scoring ble sesongens mål nr 200! Jubileumsscoringer trenger ikke være vakre, og denne kom på litt snålt vist når en stuss-pasning fra Anders på mystisk vis spretter forbi/gjennom til Thomas som kan klakke den inn på bakre.
Ellers får vi tellende resultat i alle tre overtall, og vinner også det ene undertallet.
Alt i alt er det vel en helt ok prestasjon og start på året.

Joachim og Fredrik synes jeg som vanlig gjør en kjempejobb som sentere, toveisspillere av høy klasse.
Sjefspoengplukkerne våre gjør sedvanlige tunge innhugg i statistikken; Thomas 8+5, Anders 6+5, Patrick 1+4.
Ellers klemmer Mats inn en fra avstand, as usual, Mata får en ny assist og har nå 14 assists denne sesongen (wtf?), og Kevin setter en i vinkelen. God stemning!

Kampene denne runden forøvrig ga ikke noen overraskelser, med mindre Lillestrøm snubler i lissene hjemme mot Bærums Verk i kveld (søndag).

Nå er det bare å se fremover til neste kamp, som spilles hjemme mot Øreåsen lørdag 23. kl 13:00-
Vel møtt!

– supporter’n