Solid innsats under Otta Open 2009, 8-10 mai

Blide Haugerudspillere etter premieutdeling på Otta på ettermiddagen søndag 10 mai. Cecilie, Amanda, Finn og Elisa har all grunn til å være fornøyd med innsatsen.

Vi dro oppover allerede klokken 12 fredag da kampene for vår del begynte fredag mellom 7 og 8. Etter å ha installert oss på en Sæta camping 3 km sør for Otta dro vi til hallen og innledende puljespill. I ungdomsklassene var det foruten Haugerud også spillere fra Bygdø, Bygdø Monolitten og Frogner i vår krets. Ellers kom spillerne fra Hamar i sør til Mehamn og Kirkenes i nord. Elisa og Finn hadde double og mixpartnere fra hhv. Frogner og Bygdø.

Fredagen var en god dag, alle Haugerud kamper endte med seier og vi avsluttet kvelden med kinesisk mat fra Peking House i Otta sentrum.

2582.JPG Cecilie og Amanda i double. De spilte seg frem til semifinalen i DDU13N. Her møtte de et par fra Rissa i Trøndelag. Det ble en uvanlig jevn og spennende 3-settskamp som ble avsluttet med forlengelse til 30-29 i siste sett.
2584.JPG Gode råd kommer godt med. Amanda blir couchet av Elisa under en av singlekampene. Amanda vant to og tapte to singlekamper, alle meget jevne og kom på 3 plass i DSU13N.
2578.JPG Elisa og Hege fra Frogner i double DDU15. Etter å ha tapt en kamp for tvillingene Espeseth fra Kirkenes måtte de vinne siste kamp for å ta klasseseier. Det klarte de etter en jevn 3-settskamp mot et trønderpar.
2626.JPG Finn og Thomas fra Bygdø i doublefinalen mot et par fra Mehamn. Mehamn hadde 4 matchballer før Finn og Thomas rodde det i land
2612.JPG Haugerud og frognerspillere heier på Hege og Ross som spiller mixdouble finale MD15. Frognerparet gikk seirende ut av kampen under stor jubel blant supporterne

Lørdag ble en lang spilledag med mange kamper for alle. Elisa spilte seg frem til finalen i DSU15 hvor hun møtte Hege Rikheim fra Frogner. Her ble det tap i 3 sett etter en jevn kamp. Cecilie vant alle sine kamper i DSU15N og vant dermed klassen. På kvelden gikk vi ut sammen med troppen fra Frogner og vi har nesten 30 spillere og foreldre som koste oss på restaurant Milano.

Søndagen startet allerede kl 08.00 for Amanda som skulle spille single. Utover dagen var det sluttspill i flere klasser. Finn vant HSU15 finalen mot Ross Ellingsen fra Frogner i 2 sett. Elisa fikk ikke spilt sluttspill i mixdouble da makkeren hennes dessverre ble syk og ikke kunne stille på søndagen.

Etter premieutdelingen bar det hjemover. Vi kjørte riksvei 4 over Gjøvik. Heldigvis lite trafikk og vi var hjemme i Oslo etter 4 timer i bilen.