Sommerprogrammet er i gang

Klatring, padling, sykling, Miljøpatrulje, tennis, barnetrim, badminton og zumba. Det ble en aktiv idrettsdag rundt Haugerud og Trosterud på mandag. Og været lettet akkurat i tide til de første ungdomsskoleelevene skulle ut i Marka. Fortsetter det slik, blir dette virkelig "Tidenes aktivitetssommer"!

Mandag formiddag gikk startskuddet for det som skal bli “Tidenes aktivitetssommer” på Haugerud og Trosterud. Først ut va grupper av elever ved Haugerud skole som i tre grupper hadde padling, sykling og klarting i Østmarka og i Trolldalen. Dette er et samarbeidsprosjekt mellom ungdomsskolen og idrettslaget der vi for første gang får brukt friluftsutstyret som vi har kjøpt med støtte fra Gjensidigestiftelsen.

Midt på mandagen gikk Miljøpatruljen sin første runde i idrettsanleggene for å sjekke at alt var trivelig og ryddig. Så ble det aktivitet på tennisbanene. Først et kurs for barn og siden et ungdomskurs, begge med Henrik Huus som instruktør, assistert av tre av klubbens egne unge voksne. Det er ventelister på alle tenniskursene disse to første ukene av sommerferien, så Haugerud IF vurderer nå om vi må kjøre flere kurs senere i ferien.

Mens tenniskursene pågikk startet barnetrimmen for de yngste nede på fotballgruppa i regi av trimgruppa i Haugerud IF. De rundt 20 barna som fikk plass på det første partiet, løp og krabbet og hoppet og hinket med masse energi mens foreldrene kunne hygge seg som tilskuere og litt som medhjelpere. Ledere var Eline og Martine Myhre, som også har ansvar for barnetrimmen på Haukåsen ellers i året

Inne i Haugerudhallen var det treningspartier for alle aldersgrupper hele kvelden, og så ble punktum satt med zumbadans for ungdom og voksne ute på den nye “blåbanen” bak ungdomsskolen.

Her er en presentasjon av hele sommerprogrammet og her er programmet fra dag til dag.