Stor lagseriehelg 23-24 januar, 5 lag i aksjon

Alle Haugerudlagene bortsett fra Osloserien var i sving helgen 23-24 januar. Les rapporten fra storrunden i eliteserien og se glimt fra de andre lagene. Her er Ram og Simen i mixdouble mot Kristiansand i eliteserien.

Eliten spilte storrunden i Mossehallen, mens 1 div, 2 div, U13, U15 var på Oppsal.

Lagserieu13jan.jpg U13 laget feirer at de har vunnet sine to kamper – suverent. Kun avgitt 2 sett. Fremdeles på tabelltoppen og ubeseiret! Fra venstre Theodor, Theodor, Victoria, Sofie og Shakira.
Lagserie1divjanuar.jpg  Aimee og Berit i aksjon i damedouble i 1.divisjon. Solid innsats fra hele laget. De viste hvilken klubb som har den beste bredden ved å vinne  6-4 over Vestre Aker 2 og 7-3 over Moss 2.

Lagserieu15jan.jpg Lagleder Kim på U15 sammen spillere fra U15, U13 og 1 div. U15 ligger nå som nr 3 på tabellen like etter lederlaget. Denne helgen spilte vi 3-3 mot Moss og 5-1 mot Sandefjord.

Rapport fra Markus, lagleder på elitelaget

Sluttspillet neste – helgens eliteserie var siste runde før sesongfinalen.

Haugerud har vært i ilden med badmintonlaget denne helgen. Vi er også i år et lag som kjemper mot nedrykk, men har et sterkt lag og er urokkelige i troen på at dette skal gå bra.

Denne runden har vi møtt kun sterke lag, og har brynt oss på Kristiansand, Moss, Bærum og Sandefjord. Dette er de lagene som ligger på 1-4 plass i seriespillet.

Elisa leverer som vanlig varene i dameklassen, og har vunnet alle sine singlekamper i årets serie. Dette er utrolig sterkt, og gir Haugerud en god start i alle oppgjørene. Sammen med Toheed utgjør Elisa en skarp mixkombinasjon, som vant kampene både mot Kristiansand og Bærum.

Cecilie og Rowena har tatt seg av damedoublene. Her har alle våre motstandere sterke kort, og vi har ikke nådd helt opp. Cecilie har også brynt seg på en rekke harde singlespillere på damesiden. Til sist leverte hun og Håkon en thriller av en MixDouble mot Bærum, som gikk i feil favør med lavest mulig margin.

Pål Endre og Toheed har vist seg som en kompetent double som blant annet imponerte med en sterk seier mot Kristiansand. Her møter de toppspillere som er antatt sterkere. Med godt spill og bra spirit tar de hjem seieren komfortabelt.

Ram kunne notere seg sin første singleseier i eliteserien i dagens oppgjør mot Bærum. I en thriller av en tre-setter tok han dette til slutt hjem. Sammen med Simen har han også levert den andre herredoublen vår. De har hatt den utsatte posten med å være vårt førstepar, men allikevel spilt på topp og til stor irritasjon og overraskelse får våre motstandere.

Under Toheed og Elisa etter mix seier mot Kristiansand.

Lagserie elite jan elisa toheed 1.jpg

Helgen er totalt sett preget av at vi har møtt topplagene, og resultatene er deretter. Vi ligger nå på nedrykksplass. Haugerud har et sterkere lag enn noensinne, og har løftet seg betydelig de siste årene. Samtidig har nivået i eliteserien generelt blitt høyere, og hvert år blir det tøffere å holde på plassen i den høyeste divisjonen.

Sluttspillet går av stabelen i Kristiansand 2. april. Her møter vi Vestre Aker i første kampen. Vinner vi denne er vi sikret videre spill i eliteserien. Taper vi mot Vestre Aker må vi spille det endelige nedrykks oppgjøret mot taperen i oppgjøret Bygdø/Karmøy. Både Bygdøy og Karmøy har vi spilt helt jevnt mot tidligere i sesongen, så vi har god tro på at dette skal gå veien.

Sportslig hilsen Markus Haukebøe (Lagleder).