Strålende KM for Haugerud

I klubbens eget arrangement stilte vi med 23 spillere og kapret 6 KM titler. Med det toppet vi listen over kretsmesterskap, og vi hadde den nest største troppen. I tillegg fikk vi flere sølv og bronsemedaljer. Bilde er av en meget fornøyd Terese etter seier i DSA

Helgen 12-13 desember arrangerte Haugerud KM i Bøler flerbrukshall. Det var det første badmintonturneringen i den nye hallen. Det ble spilt ialt 225 kamper fordelt med 135 på lørdag (kun single) og 90 på søndag (double og mix). Gjennomføringen gikk bra og vi holdt tidskjemaet. En stor takk til alle som hjalp til i hallen med å telle og sette igang kamper hurtig.

Haugerud fikk følgende kretsmestere:

DDU15 – Elisa Wiborg / Cecilie Lie
DSU13 – Cecilie Lie
DSU15 – Elisa Wiborg
HSU15 – Finn Moen
DSA – Terese Owesen
HDA – Thomas Malm sammen med Bjørn Hamang Rykkin

Dessuten ble Haugerud klart KMs beste klubb etter forbundets poengsystem. Haugerud fikk 24 poeng med Bygdø Monolitten 17,5 poeng og Bygdø BK med 11,5 poeng på de neste plassene.

Med 22 spilletimer ialt var det behov for mye mat og drikke til spillere, funksjonære, foreldre og tilskuere. Anne og Tore som ledet kafeteriaen, gjorde en fantastisk jobb med varm og kald mat hver dag. Omsetningen var derfor rekordstor for en slik helg.

Det er lagt inn over 100 bilder i bildegalleriet. Velg bildegalleri fra høyremenyen og velg etterpå KM2009.

Arrangementet har blitt omtalt i flere lokalaviser hvor også Haugerudspillere er omtalt med bilder og intervju. Se Nordstrand blad, Lokalavisen for Groruddalen, Nordre Aker blad og Lokalavisen for Frogner.

For fullstendige resultater se her. Velg “kampoppsett og resultater” over påloggingsfeltene.