Strålende lagseriesesong for Haugerud

En strålende sesong for Haugerud med 4 lag i seriespillet og ca 40 spillere som har deltatt. Det har vært lag i 1 div, 2 div, 3 div og U15 aldersbestemt. Vi har vunnet alle seriene vi har deltatt i og ikke gitt WO i en eneste kamp. En fantastisk innsats fra alle både spillere og lagledere som har stått på hele tiden. Les rapport fra 1 divisjon og 2 divisjon og se tabellene under.

Rapport fra Charlotte, lagleder for 1 divisjon

1. divisjon var allerede avgjort før runden 27. mars. Haugerud ledet da med rundt 10 poeng på Moss, etter en meget sterk sesong. Gjennom sesongen har laget bestått av Johannes, Thomas, Rune, Lars, Germain, Kari, Terese og Charlotte. I tillegg har Rowena spilt de to siste rundene og Kim og Man bidro sterkt i siste lagrunde.

agserie201120120d.JPG

Her er laget fra siste runde, foran Thomas, Charlotte og Man, bak Johannes, Rowena og Kim.

I den siste runden var det Moss og Hamar som var motstandere. Moss hadde et jevnt godt lag og før den siste mix doublen sto det 5-4 til Moss. Charlotte og Johannes halte denne i land med 21-19 i tredje set og unngikk dermed å påføre laget sesongens første tap.

Andre lagkamp startet med at Thomas knuste Hamar sin første single, Ole Henrik med 14 og 14. Det satte standarden i herresingle og Man og Johannes vant også sine kamper relativt greit. Rowena og Charlotte måtte se seg slått i damesinglene, men tok revansje i dame double. Derfra gikk alt i Haugeruds favør og seieren 8-2 var vel fortjent.

En seier i første divisjon gir ikke automatisk anledning til opprykk i eliteserien. Først må laget gjennom en kvalifiseringsrunde mot NTNUI (Trondhjem) og Stavanger. Dette vil mest sannsynlig skje i løpet av mai.

2. divisjon finalespill

I 2. divisjon hadde laget klart vunnet sin avdeling. Laget er en kombinasjon av voksne og U15/U17 spillere. Ngan, Man, Tim, Robert, Waheed, Alexander, Finn, Amanda og Elisa har spilt kampene.

agserie201120220d.jpg

Her er deler av laget fra siste runde, foran fra venstre Amanda og Elisa og bak Alexander, Ngan og Finn.

Sluttspillet var lagt opp som cupspill hvor alle lag deltok. I prinsippet kunne da faktisk alle lag vinne serien. Vi møtte OSI i første kamp og deretter Frogner i semifinalen. I begge kamper var det mange jevne herrekamper, mens damene stort sett vant klart.

Finalen mot Moss ble spennende. Igjen var det jevnt i mange kamper, men Haugerud trakk det lengste strået i avgjørende kamper og vant til slutt 7-3. Med det gikk laget ubeseiret gjennom serien.