Toppkamp i 1.divisjon

Denne søndagen møttes lagene plassert på 1. og 3.plass på tabellen for kamp i Skedsmohallen. I Haugerudhallen ble det 11-0 kalas-seier, hvordan skulle vi gjøre det borte i hallen vi pleier å slite?

Vi tribunesliterne regna med vi skulle få se et heltent hjemmelag og kanskje få litt spenning om poenga. Slik ble det ikke..

Hjemmelaget slet tydeligvis med mannskapet, og stilte klart svekket til dyst.
Selv mangla vi et par karer, men stilte fortsatt med et sterkt lag.

I første periode triller vi stort sett ball hele perioden, med Lillestrøm er villige til å gi bort ballinnehav for å tette igjen bak og ta noen kontringer.
Det ble tydeligvis litt vanskelig for gutta å motivere seg til å ta’n helt ut, det ble stort sett bare å gjøre det som trengtes for å bli ferdig med matchen og komme seg hjemover igjen. Som vi humra litt på tribunen; det var mer bevegelse på tribunen enn banen i 1.p.
Haugeruds keeper har nok hatt tøffere perioder. Men hjemmelagets keeper var vel strengt tatt heller ikke overarbeidet.
Det ble mest halvhjerta forsøk fra avstand uten trafikk foran mål, som blir litt for enkelt mot en habil 1.div-keeper.
Når det gjespes i sirena etter 20 minutter står det 0-1 på tavla!

I andre periode begynner vi å sette igang litt helhjerta bevegelser, og når vi girer opp et lite hakk midtveis i perioden har vi fått opp fire bortescoringer til på tavla i løpet av en sånn 4-ish minutter. Kløning i egne rekker gir også hjemmelaget en scoring, og det står 1-5 etter to perioder.

Tredje periode er en øvelse i å bli ferdig med kampen, og lagene bytter på å putte frem til 5-8 på tavla, før det endelig blåses for kampslutt med det som sluttresultat.

Ironisk nok får hjemmelaget med seg et langt bedre resultat med en svakere lagoppstilling enn vårt første møte for sesongen. Såpass forskjell blir det på å møte et tent Haugerud som i første oppgjør, og et Haugerud inne i full  transportetappe-modus.

Med dette resultatet er Lillestrøm ute av gullkampen, og har også en oppoverbakke for å ta 2.plass.
De må da i tilfelle slå Bækkelaget borte (som nå ligger på 2.plass), noe jeg ser som usannsynlig slik styrkeforholdet ser ut å være for tiden mellom de to laga.

Selv trenger vi nå å ta 3 poeng på 3 kamper for å være helt sikre på å beholde 1.plassen. Med 3 forholdsvis tøffe bortekamper igjen kan selvfølgelig alt skje, men som ubeseirede så langt anser jeg det som noe vi bør greie!

Neste kamp er 27.feb kl 18:00, når vi gjester Bærums Verk og Hauger i Rykkinhallen.
Møt opp!