Tore – 90 år og fortsatt badmintonspiller!

Et av Haugerud IFs æresmedlemmer, en hedersmann, badmintonspiller og skikkelig spreking har passert den veldig respektable alderen av 90 år. Det skjedde den 11. februar. Dette måtte naturligvis markeres på ordentlig vis; først med en kakefest med badmintonvenner i Oppsal Arena og siden med middag på Ekebergrestauranten. Hele klubben jubler med og gratulerer!

Det er ikke mange 90-åringer som spiller badminton hver uke. Men det gjør Tore! Sjekk selv, om du vil. Møt opp i Haugerudhallen mellom ni og elleve på lørdag morgen. Da møter du Tore i trimtøy og utstyrt med en badmintonracket. Skulle du møte opp på HIFs badmintontrening en av de andre fire dagene i uka, kan du risikere å møte ham da også.

Og kommer du innom en av de store turneringene som HIF Badminton arrangerer, er han helt sikkert på plass. Ordner opp, passer på nøkler, rydder og låser – og er stadig innom kjøkkenet og kantina der han alltid er velkommen, slik som på bildet her.

På bursdagen ble Tore feiret med kake i Oppsal Arena, sammen med rundt 40 unge spillere i HIF-drakt og en stor gruppe voksne ledere fra badmintongruppa. Det vanket taler av Øystein Wiborg og Dag Endal, blomstergaver og overrekkelse av en stor plakat med bilder av Tore fra aktiviteter han har vært med på opp gjennom årene. Kvelden ble avsluttet med middag på Ekebergrestauranten.

Tore Granerud fyller 90 år samme år som klubben fyller 50. Den som leser seg opp på klubbens historie, vil se at det er ett navn, og bare ett, som går igjen i papirene, fra 1971 og fram til i dag. Det er Tores navn. Han har fulgt klubben i alle disse årene. Men ikke bare fulgt, han har vært med og drevet klubben gjennom alle disse årene. Han måtte ta en pause for et par år siden pga. sykdom, men for øvrig har han stått på post for Haugerud IF.

Etter at klubben ble stiftet i november 1970, utlyste interimstyret at de ville ha kontakt med noen som kunne seg å være med og drive den nye klubben. En av dem som meldte seg først, var Tore Granerud. Han gikk inn i det førte styret som kasserer, og siden ble han klubbens leder i tre år.

Det er mange som har mye å takke Tore Granerud. Et helt liv, et langt liv, har han viet til innsats for lokalmiljøet, for barn og unge, og for klubben i hans hjerte. Vi takker for alt dette og ser fram til å møte en blid og sprek Tore Granerud på badmintonbanen i årene som kommer.

Akers Avis markerte jubileet med artikkelen nedenfor.