Vårsesongen 2010 godt igang

Nå i slutten av januar har treningen vært igang 4 uker og de ivrigste har allrede deltatt på to turneringer. Det er snart tid for årsmøtet, men ikke minst nærmer det seg et viktig jubileum. Haugerud IF sin nestor Tore Granerud fyller 80 år i februar og kan se tilbake på 50 års sammenhengende innsats for badminton.

Høstsesongen var blant de mest aktive i klubbens historie, med økende medlemstall, godt oppmøte på treningene samt solid deltakelse på stevner og lagserie. La oss håpe at aktivitetsnivået holder seg på samme nivå utover våren. Helgen 13-14 februar starter lagseriene igjen. Siste rundt avvikles 20-21 mars.

Klubbens spillere har i januar deltatt på to turneringer. I Oslocup 8-10 (ranking elite og U17) deltok Terese Owesen og Charlotte Aase i eliteklassen, mens Finn Moen og Elisa Wiborg spilte i U17. I U15 rankingen i Sandefjord helgen etter deltok Finn og Elisa. Der oppnådde de en semifinaleplass og fire kvartfinaleplasser.

Tore Graneruds fødselsdag vil markes både i badmintontgruppa og i hovedforeningen. Mer info blir sendt ut etterhvert.

Treningen for de minste etter det nye “Best on Court” prinsippet fortsetter på mandagene i Haugerudhallen. Det er også planlagt et foreldremøte for å få mer direkte dialog mellom foreldre og klubb. Her kan foreldre stille spørsmål og klubben kan  informere om trening, aktuelle turneringer, utstyr etc.

Årsmøte avholdes vanligvis i slutten av februar eller begynnelsen av mars. Noen styremedlemmer er på valg, og vi håper at enkelte medlemmer eller foresatte er villige til å ta et tak  for å sikre videre drift av gruppen.