Viktig seier i østfold

Forrige helg var turen kommet til å ta seg til Rolvsøyhallen for møte med Fredrikstad. Etter et kjipt poengtap i Harstad, var det nå viktig å få opp visiret og levere varene for å holde trygg avstand til kobbelet av lag som jakter bak oss. Les coachen ord fra oppgjøret.

It’s Østfold’o’clock, og møte med en gammel kjenning og rival i gåsetegn. En koselig gjeng fra en fin klubb venter oss denne lørdagen, og en ganske viktig kamp også, nemlig Fredrikstad!

Vi starter matchen veldig bra ,og går til periode pause nummer en med en klar 3-0 ledelse!

Annen periode er lik den første, og for den nøytrale tilskuer ikke altfor begivenhetsrik vil jeg tro. Vi øker til 4-0, før historien i min Haugerud-tid gjentar seg for 1000′ gang, når vi slipper inn mål med under ett minutt igjen å spille av perioden.

Dette gjør at Fredrikstad får blod på tann før siste periode, og de reduserer to ganger relativt tidlig i perioden. Her står kampen og vipper, til tross for at jeg føler vi har hatt god kontroll egentlig hele veien. Sveen øker heldigvis ledelsen vår når det er fem minutter igjen, og Henrik limer en kule i ruter-ni i byttet etterpå, og her er matchen avgjort.

Vi tar en viktig seier, og takker Fredrikstad og dommere for kampen!

– coachen