Årsmøte i optimismens tegn

Årsmøtet i Haugerud IF den 16. mars ble gjennomført i optimismens tegn. Styret kunne legge fram en rapport for 2022 med gode tall og stor aktivitet, og årsmøtet vedtok en ambisiøs plan for de kommende årene. Styret ble styrket med to spennende nykommere; Knut Røli og Faten Mahdi.

I årsmeldingen for 2022, som styreleder Dag Endal la fram for årsmøtet, ble det rapportert om enda en medlemsrekord for HIF-en: 1.492 medlemmer. Dette er en økning på 7,8 prosent siden forrige årsskifte og det sjuende året på rad med medlemsøkning.

I årsmeldingen blir det pekt på ett ord som skiller 2022 fra tidligere HIF-år: Synlighet. Særlig utover høsten 2022 ble idrettslaget veldig synlig ikke bare i lokale medier og sosiale medier, men også i store nasjonale medier som Aftenposten, NRK TV og TV2. Dette hang sammen med at klubben var en pådriver for å reise debatten om frivillighet og inkludering, og at Aftenposten valgte å bruke folk og aktiviteter fra Haugerud og Trosterud som eksempler og illustrasjoner i sin store artikkelserie om tilstanden lokalt i norsk idrett.

De fleste i styret ble gjenvalgt for ett eller to år, men det kom og så inn skikkelige forsterkninger gjennom to nye som har markert seg sterkt på sine respektive felter; Knut Røli og Faten Mahdi. Med dette består det nye styret av Dag Endal, leder; Eva Sjue, nestleder; Eva Bakke, sekretær; Trond Dahl, økonomi; Monir Rfifi, ungdomsansvarlig; og styremedlemmene Monique Nyberget Hiller, Waqas Sarwar, Elisa Wiborg, Knut Røli, Faten Mahdi og med Rana Razavey som varamedlem.

Klubbens nestleder Eva Sjue la på årsmøtet fram en ny versjon av ut viklingsplanen som skal gjelde fram til 2025. Planen sier at i 2025 «skal Haugerud IF være et stort idrettslag med høyere sportslig kvalitet, ha en solid organisasjonsstruktur og være forberedt på innflytting i et flott, nytt og stort idrettsanlegg en gang i 2028/2029».

Nedenfor kan du hente ned klubbens årsmelding for 2022 og lese mer om hva som skjedde i HIF-en, både sportslig og med alle de andre prosjektene som klubben er engasjert i. Der kan du også hente ned regnskapet for 2022 som viser at klubben hadde en omsetning på 7,3 millioner som er en økning på 1,3 millioner fra året før. Samlet sett gikk klubben et underskudd på 304.000 kroner, fordelt på hovedstyret og mange av gruppene.

Her er noen av dokumentene som ble behandlet på Haugerud IFs årsmøte 2023:

Årsmelding 2022

Regnskap 2022

Utviklingsplan 2020-2025

Protokoll fra årsmøtet 2023

Øvrige dokumenter kan du hente her