Innebandy herrer

Haugerud Innebandy har gjennom flere år hatt herrelag på høyt nivå. Våre karer spilte blant annet i eliteserien i to sesonger. Men som mye annen senioridrett har også innebandyen hos oss lidd sterkt under koronarestriksjonene fra mars 2020. I sesongen 2019/2020 hadde vi to herrelag i seriespill; ett i 2. divisjon og ett i 4. divisjon. Førstelaget var kvalifisert til å spille om kretsmesterskapet da koronaen satte all idrett på vent i mars 2020.

Det ble ikke startet opp nye innebandyserier for seniorer fra høsten 2020, og det ble heller ikke mange uker sommeren eller høsten 2020 hvor det var lov å trene for seniorutøvere. Dette betød at innebandyseniorene i Haugerud IF fikk et meget amputert tilbud i 2020, forøvrig likt med alle innebandyklubbene som ikke var på elitenivå. Dette var ekstra uheldig siden vi hadde fått tilbake en god del herrespillere fra det tidligere elitelaget vårt, som ville være med på å løfte HIF-en igjen.

Nå venter vi på lettelser i koronarestriksjonene og signal om at breddeidretten for voksne kan begynne å trene igjen – og signal om hvordan 2021/2022-sesongen skal bli.

Innebandyherrene trener normalt i Haugerudhallen på onsdager 20.00 – 21.30. Innimellom trener vi også på “Blåbanen”; utebanen i idrettsparken på Haugerud.  Treninger starter opp igjen så snart smittevernreglene tillater det.