Pangstart for A-laget i 6. divisjon!

Det har vært spenning knyttet til Haugeruds A-lag og spill en divisjon opp. Klarer vi å matche nivået i 6. divisjon, selv om vi var suverene i sjuende i fjor? Tidlig å si. Sesongen er lang og ballen er rund, som det heter. Men seriestarten kunne knapt blitt bedre. Røa ble feid av banen med 6-2 på deres bane.

A-lagsstallen fra i fjor var nesten helt intakt da våre herrespillere møtte Røa til første seriekamp borte på Røa kunstgress. Pluss at vi hadde noen spennende nye navn i stallen, spillere som trekker gjennomsnittsalderen ned. Da kampen ble blåst av, sto det 6-2 til Haugerudgutta i protokollen, og det var vel bare en eller to av førsteoppstillingen som fortsatt var igjen på banen. Det viser styrke. En slik bredde i troppen blir god å ha utover i sesongen.

Starten på kampen var ikke den aller beste. Vi fikk et baklengsmål ganske tidlig etter fullstendig sprekk i forsvaret. Men vi var snart inne i kampen igjen etter at Shobanan (bildet nedenfor) plasserte ballen helt inne ved stolperota som årets første målscorer. Kort tid etter kjemper kaptein og trener Alvaro inn mål nummer to, og siden var det ikke tvil om hvem som eide kampen.

Flere av målene utover i kampen kom etter veldig bra angrepsspill. Fart i lengderetningen, godt samspill, raid til dødlinja og harde pasninger inn foran mål. Rett ut av læreboka. Vi hadde også en midtbane som hadde god kontroll på spillet, og mistet vi ballen, var vi raske til å vinne den tilbake. Forsvaret ble ikke satt på de aller største prøvelser, selv om Røa også hadde sine gode sjanser. Det er verdt å notere at vi denne gangen møtte laget som ble fire i denne divisjonen i fjor.

Trener Alvaro Torres Arjona var godt fornøyd med det han så av gutta: – Det er tydelig at gutta har trent godt og var i god fysisk form til seriestart. Men man vet aldri, det er alltid noe annet straks første seriekamp blåses i gang og det står om poeng. Jeg er uansett veldig fornøyd med hvordan laget reagerer etter Røas første scoring; hvordan vi fester lit til hverandre, fortsetter med vårt spill og etter hvert blåser Røa fullstendig av banen.

Her ligger alle opplysninger om A-lagets kamper, tabellen, spillertropper osv.

Og her kan du finne årets sesong for alle Haugerudlagene.