Takk for et spennende men uvanlig HIF-år – velkommen tilbake i 2021!

2020 – året som ble så bratt. Året som ble så rart. Jubileumsåret som skulle bli så spesielt for Haugerud IF. Slik ble det ikke. Men året ble enda mer spesielt enn noen kunne ha fantasert om, fra den kvelden vi stengte idrettslaget 12. mars. Siden ble det rarere og rarere.

Midt oppi alt det absurde med korona, smittevern, antibac og avstandsregler har vi faktisk hatt et toppår for klubben og for idretten på Haugerud og Trosterud i 2020. Klubben har hatt en høy profil i nærmiljøet, vi har engasjert mange unge og vi har hatt Tidenes aktivitetssommer. Vi har hatt full aktivitet hver eneste dag som det har vært tillatt, samtidig som vi har klart å styre unna smitteutbrudd på klubbens aktiviteter.

Alt dette skal vi glede oss over, samtidig som vi må notere i årsmeldinga for 2020 også det som vi så gjerne skulle gjort og fått til dette rare året. Jubileumsfesten, ungdomsfestivalen, full fart i senioridretten, unge leder-kursene… Ja, alt dette og mere til måtte vi ofre. Men dette er også ting vi kommer tilbake til så fort sjansen byr seg. Om ikke før, så i hvert fall til 100-årsjubileet 😊

Vi sender en hilsen og takk til alle dere som har bidratt til at 2020 tross alt ble et OK år. Alle medlemmer med familie, trenere, lagledere og medhjelpere, skolene i området, Bydel Alna og Idrettskretsen, naboklubbene i bydelen, Trosterudklubben og Områdeløftet, lag og foreninger på Haugerud og Trosterud. Sammen gjør vi området vårt til et flott sted å bo.

Julekortet denne gangen er ikke av det veldig «julete» slaget. Vi ønsker godt nytt år med et bilde fra Haugerudhallen, som noen dager ut i 2021 står klar til ny aktivitet i flott, ny drakt. Og den som vil mimre om året som var, kan finne et fotoalbum fra 2020 nedenfor.

Vi ønsker ei god og fredelig juletid og godt nytt år til alle venner av Haugerud IF!

Her er filmen om Haugerud IF som Ove Kenneth Nilsen laget.