Basketfest i Haugerudhallen

Det ble festdag for Haugerud-basketen i hallen i går. Seks kamper på rad. Vi vant litt og tapte litt og lærte mye av begge deler! Mye folk på tribunen. En god start på 2022/23-sesongen, rett og slett.

Basketsesongen 2022/2023 er i gang med en lang kampdag i Haugerudhallen søndag 16. oktober. Haugerud IF Basket – som nå også heter Haugerud Hawks – stiller med åtte lag i seriespill, pluss de yngre lagene som skal spille EasyBasket-turneringer. Vi fikk en tyvstart lørdag da 4M-laget vårt var på Hønefoss og tok med seieren hjem til Haugerud.

Søndag ble en lang og aktiv dag i Haugerudhallen. Det startet med Gutter13 på morgenen. De spilte en tett og spennende kamp mot våre gode naboer fra Høybråten, en kamp våre gutter vant med minst mulig margin, ett poeng, etter å ha ledet gjennom hele kampen.

Siden kom kampene på rekke rad, så tett at vi ikke klarte å holde tidsskjemaet som var satt opp. Gutter 16 mot langveisfarende og alltid velkomne gjester fra Tromsø Storm, Jenter 15 mot Nesodden, Gutter 19 mot Kjelsås, Jenter 19 mot Oppsal og så til slutt den spennende debuten for våre karer i 1.divisjon, mot et godt lag fra Centrum Tigers.

Våre karer ville så mye, heltente og med splitter nye Hawks-drakter. Men tigrene fra Centrum ville også mye. De spilte godt sammen, god bevegelse, pasningssikre og veldig skuddsikre. Der våre gutter hadde «stang ut», hadde Tigers oftere «stang inn». Vi fikk en leksjon i hvor nivået ligger, selv om ikke alle lagene i divisjonen antakelig holder samme nivå som Centrum.

Det er mye å lære av både seire og tap. Det bruker vi på de kommende treningene. Men mest av alt var søndagen en seier for basketidretten. Lagene våre fikk vist seg fram for et publikum, lag i mange aldersklasser og både gutter og jenter. Det siste laget vårt, Damer senior, skal debutere kommende lørdag med hjemmekamp. Vi fikk samlet mye folk i hallen. Salget i kiosken gikk strykende og ga mange tusenlapper i kassa for basketklubben.

Takk til alle som bidro til festen! Publikum, både hjemmefansen og dere som kom som gjestende lag. Motstanderne våre, som alle spilte engasjert og fair. Takk til dommerne som gjorde en meget god jobb. Takk til alle gode medhjelpere i kiosk og sekretariat. Takk til trenere og lagkontakter som følger opp lagene våre, flere dager i uka og hele året. Og takk til alle spillere som representerte Hawks på en så fin måte.

Neste basketfest i Haugerudhallen blir allerede lørdag 22. oktober. Da spiller alle tre seniorlagene våre, både 4. divisjonslaget, damelaget og 1. divisjonslaget.