Basketlagene våre

Høsten 2019 kom basketball på programmet i Haugerud IF for første gang. Det startet i det små med ett ungdomslag. I dag vi blitt en klubb med rundt 120 spillere og åtte påmeldte lag i 2023/24-sesongen. I tillegg har vi to grupper med EasyBasket, dvs. basketball for 6-11.åringer. Vi spiller nå under vårt nye navn, Haugerud Hawks.

Vil du se treningstider for lagene i Haugerud Hawks, kan du klikke her eller i menyen til høyre.

EasyBasket

Dette er basketballens tilbud til de yngste, for å bli kjent med ballen og sporten og basketklubben. Vi har to grupper, 6-8 år og 9-11 år.

De yngste har ikke seriespill, men de kan delta å EasyBasket-turneringer en gang imellom for å få smaken på hvordan det er å være et lag og spiller kamper. EasyBasket er flere korte 5-10 minutters kamper som spilles samme dag på korte baner, med lavere kurver og med enklere regler.

Her kan du lese hva Basketballforbundet skriver om EasyBasket.

Ungdomslagene

I 2023/24-sesongen har vi meldt på disse ungdomslagene i seriespill:

• Gutter 13 (Easy Basket, spill på full bane, men med forenklede regler)
  • Gutter 15
  • Jenter 15
  • Gutter 16
  • Gutter 19

Alle lagene er åpne for nye spillere, og særlig ønsker vi tenåringsjenter velkomne.

Seniorlagene

Vi er glade for å ha, etter så kort tid som basketklubb, tre seniorlag på meldt i seriespill 2023/2024; for øvrig det samme som i foregående sesong:

• Menn 2M (spiller i 2. divisjon Region Øst, for karer som vil satse litt ekstra)
  • Kvinner 3M (spiller i 3. divisjon Region Øst, breddelag for voksne damer som trives med å spille basketball. Dette er et samarbeidslag med Høybråten Basketballklubb)
  • Menn 4M (spiller i 4. divisjon Region Øst, breddelag med unge spillere og voksne karer som gjerne vil vinne, men ikke satser hardt på basket).

Følg Haugerud Basket på Facebook – for nyheter og oppdateringer: https://www.facebook.com/Haugerud-Basket-101809144808495/

Vil du følge med på hvordan det går med lagene våre, kan du laste ned mobil-appen MinBasket. Der ligger alle lag, alle kamper, og alle kamper blir løpende oppdatert online med resultater fra minutt til minutt.