Den litt lengre menyen

Her finner du litt mer om hva vi trenger hjelp til på de ulike områdene.

Fikse og ordne
For deg som er litt praktisk og kan håndtere en hammer, kniv, skrutrekker, drill, malerkost o.l. Haugerud IF har ansvar for idrettshallen, tennisbanene, klubbhuset, fotballbanen, ballbingen mm. Det er hele tida noe som må fikses, ordnes, ryddes, repareres.
Oppgaver på PC og telefon
Det er mye administrasjon for å holde idrettslaget gående. Noe på telefon, men enda mye mer på PC. Medlemmer ut og inn, lisenser, skrive tekster til hjemmesider, lage artikler, lage invitasjoner og plakater, skrive søknader, lage layout, ajourføre kalendere osv.
Hjelpe lagene og utøverne
Rundt hvert av lagene våre er det praktiske oppgaver som skal løses. Ordne utstyr, ordne med drakter, kjøre til kamper, hjelpe til ved spillermøter og foreldremøter, hjelpe til på treninger, lage og delta på dugnader.
Hjelpe til ved kamper, turneringer og arrangementer
Skaffe kaker o.l. til kiosk, stå i kiosken, kjøre til bortekamper, kampvert på hjemmekamper, sette i stand mål, nett og annet utstyr.

Waqas Sarwar er lokalpolitiker og frivillig i Haugerud IF

Skape trivsel
Rundt kamper, treninger og arrangementer trenger vi små ting som skaper trivsel for unge og voksne, utøvere og tilskuere: Skaffe litt frukt, bake kaker, koke ei suppe, lage sosiale samlinger for spillere, trenere og foreldre, følge lagene på bowling, bading eller andre utflukter. Vi ønsker også å kunne holde åpent klubbhus innimellom der folk i klubben kan møtes.
Skaffe penger
Vi må alltid passe på å skaffe penger til klubben slik at vi kan tilby god aktivitet til en rimelig penge. Vi trenger hjelp til å skrive søknader, lage rapporter, kontakte sponsorer, skaffe og organisere dugnader osv.
Følge opp mennesker
Vi blir hele tida kontaktet av folk som har spørsmål: Hva slags aktivitet har HIF? Har vi basketball for 9-årig jente? Trim for voksne damer? Kan vi leie klubbhuset? Når trener G2014-laget? Hvordan blir jeg medlem? Vi trenger hjelp til å følge opp slike henvendelser til folk har fått det de ønsker. Mye på telefon, e-post og sms, men også litt personlig.
Sosiale medier
Vi skal satse mer på kommunikasjon via Instagram, Snapchat, Facebook o.l., både for å treffe unge og voksne med tilbudene våre. Da må vi lage ta bilder, filme korte videoer, redigere filmer, lage korte tekster som kan postes på sosiale medier.
Hjemmesider
Det er behov for å holde hjemmesidene til klubben og gruppene og lagene oppdatert. Legge ut nye artikler, bytte ut til nyere bilder, oppdatere kontaktopplysninger osv. Vi bruker verktøyet WordPress, som ligner mye på å jobbe i Word. Opplæring blir gitt.

Bli med på å skape den gode landsbyen på Haugerud og Trosterud!