Informasjon til foreldre

Haugerud IF er et idrettslag der trenere og ledere i stor grad jobber frivillig. Dette gjør at vi kan ha lavere avgifter for medlemmene enn mange andre klubber. Og når foreldre engasjerer seg i f.eks. idrettslaget, bidrar det også til å styrke hele lokalmiljøet. Velkommen som forelder i Haugerud IF Basket!

Klubben har som slagord “Haugerud IF – setter hele nærmiljøet i bevegelse”! Vi tilbyr en stor bredde av aktiviteter, vi engasjerer både barn, ungdom og voksne, og vi tilbyr aktiitet på flere nivåer. Vi er en breddeklubb i betydningen av at vi ønsker å engasjere flest mulig i idrett og mosjon, ikke bare de sprekeste og flinkeste. Men vi har også spillere som leverer resultater på høyt nasjonalt nivå.

Hva står klubben for?

Alle grupper og prosjekter i Haugerud IF har et felles verdigrunnlag som er samlet i de tre stikkordene Mangfold- Glede – Forbilder. Du kan lese mer om dette her.

Foreldre har en viktig rolle

De fleste lederne og trenerne i klubben gjør sin innsats som et frivillig og ubetalt verv. Dette gjør vi fordi vi ønsker å bidra til å gjøre Haugerud og Trosterud til et bedre sted å bo, for å gi barn og unge et trygt oppvekstmiljø – og fordi vi har glede av å være sammen med andre og bidra til lokalmiljøet. De som gjør en slik innsats, opplever gleden ved å se sine egne barn vokse og utvikle seg, sammen med jevnaldrende. Disse opplevelsene med egne barn i utvikling, får man bare én gang.

Basketgruppa trenger medhjelpere

For å bygge opp en god basketaktivitet på Haugerud, må vi ha hjelp fra foreldre som tar på seg oppgaver. Vi trenger trenere og lagledere til lagene våre. Å være lagleder, er en oppgave mange kan klare. Da skal man holde styr på spillerlister, sende ut informasjon om treninger og kamper, holde kontakt med foreldre osv. Skal man være trener, kreves det basket-kompetanse, men klubben betaler gjerne trenerkurs for dem som har basketerfaring fra før.

Følg opp og støtt opp om laget

ALLE foreldre har en rolle å spille. Møte opp på kamper, kjøre spillere til bortekamper og stikke innom treningene en gang imellom. Hjelpe til med drakter og utstyr som laget har. Skaffe sponsorer hvis man har mulighet. Lage noen sosiale sammenkomster for laget og bidra med å lage mat, for eksempel. Eller ta med litt oppskåret frukt til en trening eller kamp. På den måten får man et sterkt og engasjert lag med godt samspill mellom trener, lagleder, foreldre og spillere. Dette er veldig viktig! Når du som forelder engasjerer deg vil også ditt barn bli mer engasjert!

Følg Haugerud Basket på Facebook – her kommer oppdateringer: https://www.facebook.com/Haugerud-Basket-101809144808495/