Sparebankstiftelsen DNB støtter basketen på Haugerud

Sparebankstiftelsen DNB har vært en veldig viktig støttespiller for Haugerud Basket siden klubben startet opp som relativt ny for tre år siden. Det koster å investere i alt som en ny basketklubb trenger. Da er det fint å ha gode støttespillere.

Haugerud Basket – nå også kalt Haugerud Hawks – er et relativt nytt medlem i basketfamilien. Da vi gikk i gang for tre år siden, startet vi med tomme hender og blanke ark. Eller for å være mer presis; vi hadde tre ivrige unggutter som ville spille basket på Haugerud og et par ildsjeler som var villige til å hjelpe dem. I dag har vi rundt 130 spillere og åtte lag i seriespill.

Det koster å starte ny basketklubb. Å kjøpe drakter til alle lagene ble en stor utgift. Vi startet med noen enkle drakter for å komme i gang. Men så kom Sparebankstiftelsen DNB inn som god støttespiller. Takket være bevilgninger fra dem kunne vi starte å kjøpe de draktene som vi ville satse på framover. Etter en idékonkurranse blant medlemmene fikk vi nytt navn; Haugerud Hawks. Da måtte vi også ha en profil med hauke-logoer og hauke-drakter.

Logo ble utviklet i flere varianter, og vi spesialdesignet haukedrakter med brystmønster på draktene, slik haukene har det på sine fuglebryst. Og endelig kunne vi også få vendbare drakter, slik som det kreves i basketen. Røde på den ene sida, hvite på den andre. Vi har fått god hjelp av våre utstyrsleverandører til å få produsert draktene slik vi ville ha dem, først Soul Sports og nå XXL.

Denne høsten har vi kunnet kjøpe Hawks-drakter til enda flere av våre spillere, hjulpet av en bevilgning på 45.000 kroner fra Sparebankstiftelsen. Snart er vi i mål slik at alle lagene våre kan spille som Hawks.

Vi takker Sparebankstiftelsen DNB for alle støtte! @sparebankstiftelsendnb #sparebankstiftelsendnb